Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Много дъжд и скука във втората свободна тренировка в Белгия

Много дъжд и скука във втората свободна тренировка в Белгия

48
0
Белгия,Мерцедес,Михаел Шумахер,Спа

Втората свободна тренировка в Белгия отново започна при пороен дъжд. Петнадесет минути след началото никой от пилотите не смееше да излезе на пистата, а на въпроса кой ще е най-бърз във втората свободна сесия, единственият отговор, който можеше да хрумне на всеки бе показателен – Майкъл Фелпс, рекордьорът по олимпийски титли в плуването.

Температурите на трасето и въздуха бяха идентични – 11 градуса и логично дойде въпросът дали е имало по-студено състезание. Пилотите се оплакваха пред телевизионните камери, че в първата сесия са подгизнали, че ръцете и краката им замръзвали, след като в кокпита влиза огромно количество вода.

Най-интересно бе да се види специалното задно крило на Макларън, което ще бъде използвано само на Спа, както и специалната разработка комбинация от крила, намираща се пред кутиите на радиаторите, чиято задача е да се подобри качеството на потока към долната част на колата.

40 минути преди края на тренировката първият пилот се престраши да излезе на пистата. Това бе Нико Розберг, който направи една инсталационна обиколка и веднага се прибра отново в бокса. Секунди по-късно обаче отново излезе, като бе последван и от съотборника му в Мерцедес Михаел Шумахер. Хейки Ковалайнен от Катерам бе третият, осмелил се да излезе на трасето. Двамата състезатели на Мерцедес направиха по три обиколки, преминавайки при всяка през бокса. Ковалайнен пък се завъртя на Ле Комбс още при първата си, което явно му показа нивото на сцепление и го отказа от повече опити.

Хамилтън и Хюлкенберг се появиха на пистата 23 минути преди края на сесията, а Шумахер продължаваше да върти обиколки без обаче да записва време вероятно само и единствено за проверка на системите.

Лека полека на пистата се появиха още коли, без обаче никой да записва време. Скуката бе такава, че от отборите започнаха да пускат закачки в Туитър. Така например от Ред Бул предположиха, че шумът от запален двигател е предизвикан единствено и само с цел механиците да се стоплят. Други пък предположиха, че направилият най-много обиколки Шумахер обикаля „хола си“, за да установи от къде е теча и дали трябва да повика един водопроводчик или цяла бригада. Освен това като домакин трябвало да обикаля от бокс на бокс и да поднася чай и бисквити!

В крайна сметка общо 18 пилоти направиха по 1-2 обиколки като в последния момент бяха записани десет врена, най-доброто от които на пилота на Маруся, Шарл Пик.