Начало Тест драйв Mokka – новото предложението на Opel

Mokka – новото предложението на Opel

3500
0
Opel Mokka
Opel Mokka

Срещали ли сте вече новата Mokka на Opel на пътя? Ако не си спомняте, най-вероятно не сте, защото ако сте я видели, няма как да не ви е направила впечатление

Новият модел наистина прави силно впечатление с присъствието си. Динамичният й силует се отличава от всички останали коли на пътя. Колата има изчистен, дързък немски дизайн с атлетично и динамично излъчване. Запознавам се с новия Opel Mokka на ексклузивен тест драйв за медиите, организиран от новия вносител на марката у нас – София Франс Ауто. Карам версия от серията GS Line, който е с черен покрив, очертан с червен кант и червени апликации на ефектни 18-цолови джанти.

Моделът е от типа кросоувър. Дължината му е 4,15 метра, ширината – 1,79 метра, а височината – 1,53 метра. По-къс с 12 см от предишния модел на Mokka и е построен на новата CMP платформа на PSA Group, към която брандът вече принадлежи.

Тестът е по познат маршрут – магистрала Люлин, после Струма през Дупница до Белчин баня и обратно през Железница до София. Опитвам да поставя раницата си в багажника и следва малко търсене на бутона, който трябва да натисна, за да се отвори. Той не е на обичайното си място, а по-ниско – точно над регистрационната табела. За мен решението е странно, но сигурно се свиква. Размерът на багажника не е впечатляващ, но е съвсем практичен за всекидневните нужди. Съществува възможност за сваляне облегалките на задните седалки, при което се оформя равна повърхност, за да се натовари при нужда повече багаж.

Настанявам се зад волана. Не се изненадвам от изключително удобните и лесно регулируеми седалки, които за Opel те отдавна са стандарт

Впечатлявам се обаче от цялостното оформление на колата вътре. Всичко е подредено с презумпция за функционалност и естетика. Много добра комбинация на черни повърхности, имитиращи карбон елементи и ефектни червени акценти. Цялата необходима информация е на 12-инчовия информационен клъстер. Важно е, че за всички основни функции има физически бутони и копчета. Останалите се навигират лесно през екрана на информационно-развлекателната система. За съжаление връзката с Apple CarPlay и Android Auto е все още с кабел, но от София Франс Ауто уверяват, че скоро предстои ъпдейт на софтуера и той няма да е необходим.

Автомобилът ни Opel Mokka разполага с набор от системи за сигурност. Сред тях са:

  • предни светлини IntelliLux LED® Matrix Lights1, позволяващи комфортно шофиране на дълги светлини без заслепяване на другите водачи;
  • автоматичен круиз контрол, ускоряващ и намаляващ автоматично автомобила, за да поддържа постоянна дистанция спрямо движещата се отпред кола по всяко време;
  • системата на Mokka за автоматично аварийно спиране, която следи пътя пред автомобила за превозни средства и пешеходци и по този начин спомага за значително намаляване на опасността от катастрофа;
  • панорамна камера, осигуряваща разширен поглед назад на 180°, особено полезно при навлизане в трафик на заден ход;
  • асистент за паркиране на Mokka, който контролира волана, а водачът трябва само да натиска педалите за спирачката и за газта.

Двигателят на тестовия модел е бензинов с обем с 1,2 л и мощност от 130 к.с. Моторът и oceмcтeпeнната aвтoмaтична скоростна кутия ми предлагат добра динaмикa с комфортно поведение. Към спокойното управление няма забележки, вoзиятa е пo-cкoрo мeкa. Aвтoмoбилът има три ocнoвни рeжимa, кoитo дocтa прoмeнят пoвeдeниeтo му на пътя.

Opel Mokka е едно много добро съчетание на дизайн, удобство и пътно поведение

Лично аз бих карал ежедневно този автомобил, бих се радвал и като пътник да се возя на предната седалка. Отзад обаче е подходящ за по-дребни хора или деца. Именно и поради това от Оpel обявиха, че за този модел ще търсят своите клиенти най-вече измежду младите семейства с деца, за които функционалностите на автомобила ще паснат отлично. Цената на колата, която тествах, е 46 640 лв. Вижте и всички останали възможности, включително и напълно електрическият вариант.