Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул начело в първата тренировка в Монако

Ред Бул начело в първата тренировка в Монако

119
0
Гран при на Монако,Монако,Монте Карло

Пилотите на Ред Бул Даниел Рикиардо и Макс Верстапен оглавиха подреждането в първата свободна тренировка за Гран при на Монако. Австралиецът изпревари съотборника си с 0,154 сек. Люис Хамилтън (Мерцедес) бе трети, следван от състезателите на Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен.

Над трасето имаше облаци преди началото на тренировката, като температурата на въздуха бе 21 градуса, а на пистата – около 33. Фернандо Алонсо пръв излезе от питлейна, последван от голяма част от пилотите. Първите обиколки бяха с различни типове гуми – за предстоящия уикенд Пирели предоставя на отборите суперсофт, ултрасофт и за първи път хиперсофт.

Ферари например сложи най-меката смес още за опознавателните турове на пилотите си, докато Люис Хамилтън бе с ултрасофт.

„Усещането от волана е наистина странно”, съобщи Нико Хюлкенберг по радиото. Първите времена пък вече бяха факт и Хамилтън излезе пръв с 1:15.229 мин. След това Валтери Ботас го изпревари с 0,347 по-добро постижение (съща с ултрасофт).

Англичанинът свали 0,133 сек от времето на съотборника си, докато трети и четвърти се наредиха състезателите на Уилямс Сергей Сироткин и Ланс Строл. Даниел Рикиардо измести пилотите на екипа от Гроув, а тези на Мерцедес продължиха да си разменят най-добри времена – Ботас пак бе пръв (1:14.347 мин). След това австралиецът го измести (със суперсофт) – -0,244 сек от постижението на финландеца.

Алонсо се обади до бокса със съобщение за поведението педала на спирачките и отборът го прибра, за да провери колата. Сироткин пръв стана жертва на тясното трасе и удари задна дясна част на колата си в мантинелите, но успя да се прибере в бокса.

„Не знам какво стана, но поведението на задната част е много лошо. Все едно задна дясна гума няма сцепление”, каза Райконен по радиото. Междувременно Макс Верстапен (също като съотборника си с хиперсофт) започна серия и свали най-доброто време до 1:13.299 мин.

Строл се оплака, че автомобилът му е толкова нестабилен, че гумите му се късат. Рикиардо отново бе начело – 1:13.139 мин, а Грожан мина опасно близо до стените, откъдето изхвърчаха искри, но нямаше сериозен удар.

Верстапен пръв слезе под 1:13 мин – 1:12.941 мин и след това 1:12.723. От Макларън се обадиха на Щофел Вандоорн, че може да остане малко по-дълго на трасето. Отговорът на белгиеца бе: „ОК, имам предвид, че колата е доста неуправляема.” Тимът все още търсеше причината за проблема на Алонсо със спирачките – вече в софтуера, след като първоначално не откри нищо нередно в технически план. Испанецът получи съобщение, че ще се наложи сваляне на пода, за да се извърши проверка, тъй като екипът няма достатъчно сигурно решение, за да го пусне обратно на пистата.

Към средата на сесията Хамилтън сложи хиперсофт и се доближи на 0,315 сек до Верстапен. Ботас, също с най-меката смес, бе почти на секунда от Ред Бул-а. От Пирели отбелязаха популярността на хиперсофта при първата му поява в състезателен уикенд, но с уточнението, че трасето по улиците на Монте Карло не може да се сравнява с което и да е друго.

Със следващия си бърз тур Хамилтън излезе пръв – 1:12.480 мин. Първоначалните впечатления бяха, че хиперсофт гумите влизат в работен режим в серия от обиколки: при Люис най-силното време до този момент дойде във втората, а при Верстапен преди това – в петата от серията му. Междувременно Макс отново оглави таблицата – 1:12.386 (-0,114 сек спрямо пилота на Мерцедес).

Верстапен бе още по-бърз – 1:12.280 мин, но след това сбърка и излетя на Сен Дево. Той успя да се върне на трасето и продължи, признавайки, че има повредена гума. Рикиардо пък съобщи, че е намалил, тъй като е закачил стена, докато Строл вече говореше за проблеми със седалката си.

Рикиардо се доближи на 0,056 сек до съотборника си, след като попадна в трафик в последния сектор на трасето, но измествайки Хамилтън от втората позиция. Фетел и Райконен бяха четвърти и пети пред Ботас, Карлос Сайнц, Серхио Перес, Сироткин, Естебан Окон. В следващия си бърз тур Даниел вече бе по-бърз от Верстапен – 1:12.126 мин. Стюардите разглеждаха връщането на Макс по-рано на пистата като възможно опасно.

Четвърт час преди карирания флаг Хамилтън отново бе на трасето с комплект хиперсофт, с който вече имаше 12 обиколки. В Макларън пък бяха установили проблем с brake-by-wire системата и вече сглобяваха колата на Алонсо. Испанецът успя да излезе десетина минути преди края на тренировката.