Пилотите на Ред Бул отново бяха най-бързи от всички и в последната тренировка преди квалификацията за Гран при на Монако, като при последните скоростни обиколки Даниел Рикиардо изпревари Макс Верстапен само с 1 хилядна от секундата, докато младият холандец се удари тежко в мантинелите във втория S около басейна. По-малко от два часа преди квалификацията пред екипа-абсолютен фаворит стои задачата да възстанови колата на Макс, която бе с тежко разрушено предно окачване вдясно, както и предно крило и под. Той се сблъска с бариерите в края на предишната крива, счупи очакване и управление и директно се заби в мантинелите след това.
Final practice underway…time to refine those setups with #Quali up later. #MonacoGP #FP3 pic.twitter.com/0ZKZc54MXM
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 26, 2018
Шампионът от 2016 г. и победител в Монако Нико Розберг коментира, че Макс винаги е прекалено самоуверен, а Монте Карло наказва подобно отношение. При всички случаи, ако главният механик Оле и екипът успеят да върнат колата в квалификацията, Ред Бул има все така отличен шанс не само да заеме първа редица, но и да направи това с по-твърдите гуми за уикенда ултрасофт. Темпото им и днес бе с около 1 сек добро от това на голямата част от съперниците и с около 0,3-0,5 сек по-силно от това на Ферари и Мерцедес, при които игра с ултрасофт може и да е рискована в Q2 при положение, че според Пирели хиперсофт са по-бързи от ултрасофт с 1 сек!
Drivers are out in their cars for #FP3 in beautiful weather with 23 degrees centigrade. So wouldn’t you rather be out on a boat? #MonacoGP pic.twitter.com/IbaKA7XZNh
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 26, 2018
Както и по време на първите тренировки в четвъртък, времето и днес е прекрасно. Асфалтът се нагря преди тази последна тренировка до над 40 градуса, с два-три градуса повече от първите тренировки. В Мерцедес бързаха да проверят промените в баланса за по-добра работа с хиперсофт. И двете коли на Рено вече бяха с новите дефлектори и подове, не само тази на Нико Хюлкенберг. Очакванията бяха за използване предимно на хиперсофт в последния час изпитания по две причини. Първата – да се подготвят по-точно за решителните обиколки в квалификацията. Втората бе да запазят нови по-твърди гуми суперсофт и ултрасофт, които са по-малко при всички и лидерите ще опитат отново да минат с тях през втората част на квалификацията, макар това да изглежда много трудно при около 1 сек разлика между хипер и суперсофт, а трасето е много късо.
Bottas locks up at St. Devote… #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/urDw9LDcnf
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018
…takes a spin 🔄 Mercedes driver is now back in the pits #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/J5bAOB6Ip6
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018
Най-бързи в четвъртък, пилотите на Ред Бул започнаха обаче със суперсофт! Същото направиха и колегите им от Хаас и Уилямс, всички оставали бяха с хипер и Кими Райконен и Себастиан Фетел оглавиха класирането с първите комплекти, но с темпо над 1:13 мин на обиколка. Мерцедес бяха след тях на над 0,19 сек. Ботас имаше късмет, че само облиза бариерата, а Люис пресече през новия шикан. Все пак се наложи задното крило на финландеца да бъде сменено. Междувременно след опознавателните обиколки в Ред Бул смениха в първите 15 минути централния амортисьор на предната ос на Рикиардо.
FASTEST SECTORS: @redbullracing bossing it 👊#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/6Zh6byD3uO
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018
20 минути след началото Верстапен сложи ултрасофт и записа ново най-добро време – 1:12.336, а веднага след него Рикиардо, сложил вече хиперсофт, първо записа второ време (на над 0,1 сек), но със следващия тур бе най-бърз с 1:12.237 мин. Но и Макс бе супер бърз във втората си обиколка и слезе до 1:11.990. Така пак всички останали – Фетел, Хамилтън и останалите – се оказаха на 0,5 сек! В петия си тур с хиперсофт Верстапен бе още по-бърз, като за пореден път този уикенд бе счупен рекордът на трасето – 1:11.787 мин! След още два бе само на 0,027 от тази скорост, демонстрирайки отново и отлично постоянство при „биковете“ вече с 8 обиколки с най-меката смес.
На другия край на класирането се оказа Ромен Грожан, който се оплака от трафик, но имаше и сериозни проблеми с механичните компоненти и се наложи смяна на окачване на неговия Хаас.
No big surprises in this session, apart from the fact that nobody has really interfaced heavily with the wall yet. Now that we’ve said it, somebody is bound to…? #MonacoGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 26, 2018
В средата на времето Кими Райконен излезе с втори комплект хиперсофт и доближи в първата си скоростна обиколка лидерите на 0,355 сек. Фетел направи същото и бе най-бърз от всички в средния сектор, но остана на 0,236 сек от Макс. Двамата след това продължиха в серии от по 7 и 8 обиколки.
Малко след средата на времето Сайнц на два пъти блокира спирачките преди Сен Дево и Мирабо, но се размина без удар.
20-ина минути преди края и Мерцедес сложиха по втори комплект хиперсофт. Ботас се нареди пети зад Ред Бул и Ферари (на 0,569 сек от Верстапен), а Хамилтън оставаше на над 0,9 сек, но се приближи на 0,486, измествайки поне Валтери.
На половин секунда зад него и съотборника му бяха всички останали – на над 1 сек от Ред Бул, която предполагаемо може да даде шанс само на „биковете” да преминат Q2 с ултрасофт, а не с най-мекия хипер.
Пилотите на Ред Бул обаче направиха и с първите комплекти хиперсофт отлични 10 и 12 обиколки. В същото време Валтери се оплака, че гумите са прекалено горещи след вторите бързи обиколки.
BIG lock up for @Carlossainz55 at St. Devote
👀 Look at that flat spot#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/l3ULhklwQ7
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018
RED FLAG 🚩
Disaster for @Max33Verstappen 💥 Heavy impact exiting the swimming pool section#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/Hjr3HPiZII
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018
10 минути преди края и Ред Бул сложиха вторите комплекти хиперсофт и Макс Верстапен се разби в мантинелите около басейна! Спряха тренировката веднага, за да отстранят колата, чието предно дясно очакване и предно крило бяха на парчета. Доктор Хелмут Марко веднага започна разговор с Макс, когато младежът стигна бързо до бокса над мястото на удара. В това време съотборникът му Рикиардо завъртя нова най-бърза обиколка, само с 1 хилядна от секундата по-бърза от тази на Макс с първите гуми! В следващия си тур Дани бе също много бърз, но трафик в трети сектор го остави на 0,094 сек от най-доброто му време!
FP3 CLASSIFICATION (60/60 MINS): A @redbullracing one-two, but… #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/XfuURhxc9G
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018