Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Монтоя доминира с рекорд на Монца в сряда

Монтоя доминира с рекорд на Монца в сряда

75
0

Нищо учудващо не се случи във втория ден от тестовете на пистата Монца. Хуан Пабло Монтоя доминира над съперниците си, като при това постигна и рекорд на трасето, Макларън определоно доминираше.

След като във вторник от Ферари започнаха сами изпитанията на пистата в кралския парк в Милано през вчерашния ден към тях се присъединиха и останалите тимове с изключение на Минарди и БАР. И докато за тима на Пол Стодарт се знаеше, че ще пропуснат деня заради тежкото си финансово положение, от БАР взеха своето решение едва във вторник вечерта. От екипа, притежание на Хонда обясниха, че липсата на достатъчно гума на пистата ще направи тестовете в сряда напълно излишни.

Монца определено е най-бързата писта в шампионата и това предопредели и конфигурацията на крилата на участващите в тестовете екипи. Всички участващи пилоти се появиха на трасето с почти хоризонтално поставени аероелементи по двете крила. Ниското ниво на аеродинамично прилепяно логично доведе и до по голяма нестабилност на колите, като често срещано явление бяха червените светофари, които сигнализираха на пилотите за прекъсване на сесията заради инцидент.

Макларън наложи очаквано пълна доминация, като и четиримата пилоти на екипа се наредиха в първата шестица. Единствените сериозни опоненти отново бяха от тима на Рено.

„MP4-20 днес използваха аеродинамичния пакет за Монца”, се казваше в пресобобщението на Макларън за вчерашния ден. Главната цел на екипа бе да се направи симулация на цяло състезание, да се намерят основните настройки за пистата и да се направят тестове на гуми за Мишлен. И за да не се нарушават правилата за свободните изпитания преди обяд на пистата се появиха Алекс Вурц и Педро де ла Роса, а след обед те бяха заменени от Райконен и Монтоя.

В последното си излизане на пистата преди обяд Де ла Роса се завъртя и колата му остана в чакъла. След като тя бе извадена от там обаче механиците установиха проблем в скоростната кутия на болида. Въпреки че бе отстранен временно, победителят от Истанбул Кими Райконен успя да направи едва пет обиколки, преди същият проблем да се прояви отново. Времената му все пак успяха да го наредят в челната шестица.

Съотборникът му Хуан Пабло Монтоя пък направи 49 обиколки и постигна време от 1:19,880 мин. като бе с цяла секунда по-бърз от наредилия се на второ място Фернандо Алонсо, въпреки че испанецът направи 50 обиколки повече от пилота на Макларън.

Тестовете продължават и през днешния ден, като финалът им ще бъде в петък.

Времена от сряда на Монца:

1. Монтоя – (McLaren) M – 1:19.826 мин. – 49 об.

2. Алонсо – (Renault) M – 1:20.867 мин. – 99 об.

3. Фисикела – (Renault) M – 1:21.304 мин. – 92 об.

4. Вурц – (McLaren) M – 1:21.706 мин. – 49 об.

5. Де ла Роса – (McLaren) M – 1:21.922 мин. – 56 об.

6. Райконен – (McLaren) M – 1:21.971 мин. – 5 об.

7. Култард – (Red Bull) M – 1:22.004 мин. – 55 об.

8. Зонта – (Toyota) M – 1:22.007 мин. – 105 об.

9. Бадоер – (Ferrari) B – 1:22.395 мин. – 125 об.

10. Маса – (Ferrari) B – 1:22.423 мин. – 95 об.

11. Уебър – (Williams) M – 1:22.491 мин. – 43 об.

12. Жак Вилньов – (Sauber) M – 1:22.890 мин. – 98 об.

13. Розберг – (Williams) M – 1:22.951 мин. – 50 об.

14. Лиуци – (Red Bull) M – 1:23.155 мин. – 35 об.

15. Монтейро – (Jordan) B – 1:24.670 мин. – 58 об.

16. Панис – (Toyota V8) M – 1:27.983 мин. – 78 об.

17. Р. Шумахер – (Toyota) M – без време – 7 об.