Начало Автомобили Мощ и икономичност показва първият дизелов двигател в модел на Chevrolet от...

Мощ и икономичност показва първият дизелов двигател в модел на Chevrolet от компактния клас

42
0

Цюрих. Chevrolet разширява бързо своята дизелова гама – след дебюта на модерния дизелов двигател в SUV-модела Captiva и първата поява на такъв агрегат в седана от среден клас Epica, сега е ред на дизеловите версии на Lacetti да отбележат своята световна премиера в рамките на автомобилното изложение в Болоня (7-17 декември 2006 година).

2.0-литровият двигател с директно впръскване Сommon rail и максимална мощност 89 кВт/121 к.с. ще се предлага при трите компактни модела Lacetti, Lacetti седан и Lacetti комби от месец март 2007 година. «Представянето на нашите нови дизелови модели в Болоня е идеално поради две причини,» отбелязва изпълнителният директор на Chevrolet Europe Уейн Бранън. «На първо място Италия е най-значимият пазар за Chevrolet в Западна Европа, а на второ не е без значение изключителната популярност на дизеловите автомобили в страната.»

Оборудваните с мощния дизелов мотор (максимален въртящ момент 280 Нм при 2 000 об./мин), Lacetti, Lacetti седан и Lacetti комби имат ускорение от 0 до 100 км/ч само 9,8 секунди и развиват максимална скорост от 186 км/ч. Независимо от тези отлични динамични характеристики, новите дизелови версии на Lacetti са много скромни по отношение на консумацията на гориво и се нуждаят само от 5,7 литра (седан 5,7 л, комби 6,0 л) на 100 километра пробег (по стандарт MVEG). На фона на 60-литровия резервоар това означава максимален пробег с едно зареждане от около 1 000 километра.

Новият дизелов двигател е с четири клапана на цилиндър и разполага с последното поколение на системата Common rail на Bosch, при която горивото се впръсква директно в цилиндрите под налягане до 1 600 бара. Други важни технически особености на турбодизела с един горен разпределителен вал са алуминиевата цилиндрова глава и балансиращия вал, гарантиращ максимална мекота на работа.
С представянето на новите дизелови версии, фамилията модели Lacetti със сигурност ще стане още по-популярна. От момента на дебюта на модела през 2002 година и края на месец октомври 2006 година, на европейските пазари са продадени над 160 000 Lacetti и Nubira (в някои страни Lacetti седан и комби се продават под името Nubira). Доказателство за засиления интерес към модерния дизелов двигател сред клиентите на Chevrolet е високият дял на дизеловата версия в продажбите на Captiva – със своя дял от близо 70 процента Captiva Diesel категорично държи първото място в гамата на модела.