Moto Guzzi отвори вратата към бъдещето, представяйки еталон за иновациите в мотоциклетизма с мощен универсален байк. Той предоставя комфорт, напреднала технология и истинско удоволствие от карането. V100 Mandello е перфектното съчетание на динамиката на Roadster и комфорта на автентичния Tourer. Мотоциклет, който превръща всеки завой в тръпка. Дори по-дългите пътувания са удобни както за водача, така и за пътника. Това е първото ми впечатление. Следващото е, че е пълен с нови технологии, включително адаптивна аеродинамика.
V100 Mandello разполага със 115 конски сили и въртящ момент от 105 Нм при 6750 об/мин. Машината е с бърз шифтър за безпроблемна смяна на предавките без съединител и всичко това създава динамично изживяване при каране
Moto Guzzi V100 Mandello е първият сериен мотоциклет в света, който се предлага с адаптивна аеродинамика. Повече от 200 часа в аеродинамичния тунел са минали в търсене на фини настройки на технология. Тя намалява въздушното налягане върху водача чрез регулиране на позицията на дефлекторите в съответствие със скоростта и избрания режим на каране. Това се усеща при каране особено с висока скорост, когато познатият натиск някак намалява. Комфортът при каране е допълнително подобрен чрез регулиране на предното стъкло. Това може да се направи ръчно или чрез функцията Riding Modes.
Като всички Moto Guzzi, дизайнът на V100 Mandello подчертава красивия двигател по неподражаем начин. Изграденият до последния детайл стил на марката далеч не е носталгичен, придавайки на този нов модел Moto Guzzi много модерен привкус. Това става кристално ясно от формите на резервоара например. Те изглеждат директно оформени от мускулестите глави на двигателя. Страничните панели под седалката са с процепи, пряка препратка към легендарния Le Mans 850 от 1976 г. Горният обтекател от своя страна „отдава почит“ към модела Le Mans 850 III от 1981 г. Moto Guzzi отново доказва, че е един от малкото световни производители, които няма нужда да търсят по-далеч от собствената си традиция.
В същото време V100 Mandello остава възможно най-компактен, скривайки цялата си технология в тясното тяло, за да се осигурят защита и комфорт на водача, така че да превърнат мотоциклета в истински турър. Идентичността на новия Moto Guzzi е обаче ясна и безпогрешна. Странично напълно видимият дизайн на двигателя е неразделна част от стила на мотоциклета.
Задната част се откроява с дизайна на блока на задните светлини
Той е вдъхновен от форсажа на самолетните двигатели и подобен на този, който успешно се използва при V85 TT. Висококачествените покрития не спират с корпуса. Те се простират до двигателя с водно охлаждане. Много дискретното позициониране на радиатора и липсата на видими гумени тръби, както и старателната работа по електронната система за скриване на всички кабели, подчертават чистата красота на механиката.
V100 Mandello демонстрира наистина много технологични иновации. Това е не само първият мотоциклет, който предлага адаптивна аеродинамика, но и първият, който използва усъвършенствани електронни решения като шестосна инерционна платформа, ABS при завиване, полуактивно окачване и бърза смяна на предавките.
Това е и първият Moto Guzzi, който дебютира с новия двигател, известен като „компактен блок“, чийто технически характеристики са модерни и усъвършенствани. Първоначалните цели на проекта са да бъде много модерен двигател по отношение на неговата конструкция и производителност, като същевременно се зачита традиционната архитектура на 90° напречен V-образен двуцилиндров двигател. Той е единствен по рода си, гарантира неповторимо предаване на въртящ момент и звук. 90°, V-образен, двуцилиндров и напречно разположен. Моторът е с течно охлаждане и двоен горен разпределителен вал, с пръстови последователи, управлявани с верига и четири клапана на цилиндър. Ефективният обем на двигателя е 1042 куб. см. Диаметърът и ходът на буталото са 96 x 72 мм.
Новият картер е мокър, с камера на коляновия механизъм, която е отделена от масления картер с клапан. Тази система позволява по-ниско разполагане на двигателя благодарение на по-плиткия маслен картер
Така се пести място и се намаляват масите в полза на управлението. В допълнение намаляването на маслото в коляновия механизъм води до по-малко триене и следователно по-нисък разход на гориво. Същевременно допринася за ограничаване на размерите. Това позволява по-малък, по-лек колянов вал, което е от полза за общата компактност и производителност. Външните картери са проектирани да имат структурна функция, укрепвайки рамката чрез шест точки на закрепване.
Стъпенките за краката на водача също са прикрепени към картера с помощта на гумени подложки, а изключителният баланс на двигателя предотвратява всякакви вибрации.
Важен принос за приятното управление има и новият хидравличен, многодисков мокър съединител със система против трептене. Той е по-здрав, надежден, компактен и лек от използвания досега сух съединител. Дори алтернаторът заема нова позиция, вече разположен във V-то на цилиндрите.
Новият мотор се отличава от всички произведени наскоро в Мандело дел Ларио двигатели със своите цилиндрови глави. Те са завъртени на 90°. Това решение увеличава пространството за краката и рационализира позиционирането на компонентите във всмукателната и електронната система за впръскване. Двете тела на дросела имат по-къси, по-прави високо турбулентни канали, които могат да оптимизират подаването на смес въздух/гориво към горивните камери. Те имат сериозни ползи за мощността, доставката и консумацията, както и намалените емисии на замърсяващи газове. Изгарянето е просто по-пълно.
Шестстепенната скоростна кутия използва патентованата технология на първите две предавки с намален свободен ход. Тя вече е използвана при V85 TT и елиминира всяко забавяне при превключване за плавна и бърза смяна на предавките
Бързото превключване се въвежда за двигател на Moto Guzzi за първи път. Това електронно устройство подпомага водача при включване на предавката и превключване на по-високи предавки, за да осигури светкавично превключване без използване на съединителя.
Производителността е откровено спортна, с максимална мощност от 115 к.с. при 8700 об/мин и максимален въртящ момент от 105 Нм при 6750 об/мин. 82% от него вече са налични при 3500 об/мин и ограничителят е настроен на не по-малко от 9500 об/мин. В същото време модерният дизайн позволява на двигателя да е с ограничен разход – 4,7 л/100 км и благоприятни разходи за поддръжка с планиран сервизен интервал от 12 000 км.
Крайното задвижване на кардана използва алуминиево едностранно люлеещо се рамо, което е разположено от лявата страна. Изходът на трансмисионния вал, сега много по-нисък. С много високото надлъжно развитие на люлеещото се рамо позволяват пълен контрол върху повдигащия ефект, когато дроселът се отвори за първи път.
Тази система е уникална с това, че има само един универсален шарнир на задната вилка, наклонен на 6°. Така централната част на мотоциклета е много тясна, намалявайки теглото и благоприятствайки ергономията.
Спортното поведение на V100 Mandello се дължи не само на производителността на новия двигател, но и на качествата на компактното, лесно за управление шаси
То дава вълнение в завоите и голяма стабилност на дълги разстояния, характеризира се с истинско усещане и удоволствие от карането. Техническите решения са резултат от дизайнерска култура, с която мотоциклетните марки на Piaggio Group винаги са се отличавали.
Пълноценното каране е по същество резултат от оптималното разпределение на теглото и намаляването на масите, позволено от архитектурата на двигателя и 17-литровия резервоар за гориво, който е под седалката. Благодарение на специалното оформление на рамката от стоманени тръби, което използва двигателя като носещ елемент, се постига стабилност и прецизност при каране. Същевременно се намалява теглото. Междуосието от 1475 мм и ъгълът на предната част от 24,7° се превръщат в пъргавина и спортно отношение по криволичещи маршрути. Високата 815 мм седалка осигурява активна, спокойна позиция при каране. Приемането на едно алуминиево кормило с променливо сечение е в съответствие с философията на модела за осигуряване на контрол по време на спортно каране. Същевременно предлага по-висока и по-спокойна позиция на каране при дълго пътуване.
View this post on Instagram
Окачването и спирачките също гарантират забавление и контрол при спортно каране, както и безопасност и комфорт на по-дълги разстояния. Moto Guzzi V100 Mandello използва вилка Kayaba 41 мм, регулируема и с предварително натоварване на пружината. Амортисьорът е от същия производител и може да регулира предварителното натоварване на пружината.
Moto Guzzi V100 Mandello S използва усъвършенстваната система за полуактивно окачване Öhlins Smart EC 2.0, която може да приема асфалта и да адаптира съответно настройките на мотоциклета всеки момент
Управляващото окачването ECU Öhlins Smart EC 2.0 има достъп до всички електронни системи на мотоциклета. Това значи, че може да разпознае всички фази на каране и да адаптира калибрирането на хидравликата на вилката, амортисьора и кормилния демпфер благодарение на разработването на алгоритъм. Той е плод на сътрудничество между Öhlins и Moto Guzzi. Системата регулира ефективно настройките на хидравликата на окачването. Така карането е приятно и сигурно.
Специалната технология на системата за полуактивно окачване Smart EC 2.0 позволява лесно и персонализирано калибриране на вилката и амортисьорите с два режима на работа – полуактивен и ръчен. И двата могат да бъдат избрани с помощта на бутоните на кормилото. Две карти, Comfort и Dynamic, регулират окачването по различни начини и избират полуактивния принос. Първият е проектиран да предлага максимален комфорт по време на пътуване и е подходящ и за всекидневно каране благодарение на по-голямата си способност да абсорбира несъвършенствата на пътната настилка. Динамичното картографиране е проектирано да поддържа спортно каране на пътя, като осигурява много контролирано поведение на машината, идеално за пътища с много завои.
В ръчен режим двете карти предлагат два вида предварително дефинирано калибриране без полуактивна помощ по същия начин, по който работят конвенционалните многорегулируеми системи за окачване. Както в полуактивен, така и в ръчен режим, OBTi (Objective Based Tuning Interface), видим на цветните TFT инструменти на Moto Guzzi V100 Mandello S, прави интуитивни операции за настройка. Оперативната логика на OBTi се основава на целите, които ездачът иска да постигне по време на всяка фаза на каране.
Отпред спирачната система Brembo е с радиални апарати, действащи върху два 320 мм плаващи стоманени дискове. Задната спирачка е 280 мм диск с двубутален апарат. И двете версии на Moto Guzzi V100 Mandello са оборудвани с гуми Pirelli Angel GT II.
V100 Mandello е с четири режима на каране: Tour, Rain, Road и Sport
Всеки от тях управлява три различни типа картографиране на двигателя, четири нива на контрол на сцеплението, две нива на спиране на двигателя, отваряне на страничните дефлектори и при версията V100 Mandello S – равномерно калибриране на полуактивното окачване Öhlins Smart EC 2.0. Технологията Moto Guzzi не цели само да осигури безопасно и вълнуващо пътуване, но и да улесни живота на борда. Водачът трябва само да избере режима на каране.
Прагът за отваряне на страничните дефлектори може да се регулира от водача на скорост, различна от първоначално предвидените 70 км/ч, в диапазона между 30 и 95 км/ч. Те ще се затворят автоматично, когато скоростта падне с 20 км/ч под прага на отваряне, за да се избегне непрекъснато отваряне и затваряне например в задръстване или когато се движите точно с праговата скорост. Моите лични наблюдения са, че се отварят при 70 км/ч и се затварят при 35-40 км/ч. Когато управлявах байка в режим Rain, при самото минаване на режима се отварят. Усещането при по-динамична езда е, че въздушната струя минава покрай тялото.
Защитата на въздуха също е осигурена с горния обтекател с електронно регулиране. С помощта на практичен бутон на левия електронен блок мотоциклетистът може да повдигне обтекателя, който има голям максимален ход от 90 мм. Той функционира независимо от режимите на каране. Така всеки ездач да може да го настрои въз основа на техния конкретен ръст и нужди.
Стандартното оборудване е завършено с пълен LED светлинен клъстер с DRL, системата „bending lights“ (чифт допълнителни светлини в параболите осветяват вътрешността на завоя, увеличавайки видимостта при накланяне), USB порта, разположен в хранилището отделение под пътническата седалка и круиз контрол. 5-инчовият TFT цветен уред е много изчерпателен, предоставяйки данни като ниво на горивото, температура на въздуха, температура на охлаждащата течност, избрана предавка, остатъчен обхват и моментен разход.
Цената на модела е 35 900 лева.
View this post on Instagram