Начало Moto News MotoGP: Маркес най-бърз в първия ден на Сепанг, въпреки контузията

MotoGP: Маркес най-бърз в първия ден на Сепанг, въпреки контузията

201
0
Марк Маркес
Марк Маркес с Repsol Honda

Въпреки тежките последици след операцията на рамото си по време на зимната пауза, световният шампион Марк Маркес от екипа на Repsol Honda оглави класирането в първия ден от тестовете на пистата Сепанг в Малайзия. Това са първите изпитания на пилотите от MotoGP за 2019 г. Всички се подготвят за първия старт от шампионата на 10 март на пистата Лосаил в Катар.

Маркес постигна 1:59.621, като бе с 0.259 сек. по-бърз от класиралия се втори Алекс Ринс (Suzuki Ecstar) и на 0.316 сек. пред 3-ия Маверик Винялес (Monster Energy Yamaha MotoGP). Марк завъртя 29 обиколки и още в сутрешната сесия оглави класирането. Следобед той спря, за да си почине и да не натоварва лявото си рамо. Целта е той да може да кара ефективно в следващите два дни.

Затова следобед Маркес имаше курс по специални физически упражнения.

Съотборникът му в Repsol Honda Хорхе Лоренсо не участва в тестовете заради контузия. Въпреки това в топ 10 имаше трима пилоти на Honda. Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu), който бе най-бърз на Херес през ноември стана 7-и.

Тестовият пилот Щефан Брадъл (Honda Test Team) стана 9-и, на по-малко от 6 десети от Маркес. Пилотът на LCR Honda Castrol Кал Кръчлоу се върна на пистата, след като лекува контузия на глезена си, получена на Филип Айлънд в края на миналия шампионат. Той направи 51 обиколки и зае 14-о място с време 2:00.681.

Алекс Ринс бе един от най-бързите пилоти през деня и направи 61 обиколки на своя мотоциклет GSX-RR за 2019 г. и  в повечето време бе вторият най-бърз пилот след Маркес. Той остана втори с бърза обиколка в началото на сесията и е водещият пилот с машина от завода в Хамамацу. Неговият съотборник, новакът Хоан Мир завърши деня 23-и, след ветерана и тестов пилот на тима Силвен Гинтоли.

Най-бързият пилот с Yamaha бе Маверик Винялес, който стана 3-и с 63 обиколки зад гърба си. Обиколката на Винялес бе за 1:59.937. Съотборникът му Валентино Роси стана 6-и с 56 тура и на повече от десета от испанеца. Машините от Ивата бяха изпитвани, за да се вземе последното решения за техния двигател за 2019 г, електрониката и някои класически елементи, които бяха разработени през зимната пауза.

Новият тим Petronas Yamaha SRT също работеше усилено. Франко Морбидели бе 12-и, след 60 обиколки, само на 8 десети от топ 10. Новакът Фабио Куартараро бе на половин секунда – 18-и.

След Винялес бяха машините от Борго Панигале. Но не заводските, а Тито Рабат от екипа на Reale Avintia Racing, който остана на по-малко от половин секунда след Винялес. Така Рабат ознаменува връщането си на борда на машина от MotoGP, след като загуби голяма част от миналия сезон заради катастрофата си на Силвърстоун. Зад него бе първият с машина от Mission Winnow Ducati – Данило Петручи, който бе само на 0,003 сек. пред Роси. Петручи направи 54 тура, а вторият в шампионата през 2017 и 2018 г. Андреа Довициозо стана 8-и с време 2:00.197.

Джак Милър бе 11-и на 0,762 от Маркес, въпреки леката катастрофа, която направи. Той остана на 3 десети от „Дезмо Дови“ и бе най-бързият от екипа на Alma Pramac Racing. Неговият съотборник-новак и шампион в Moto2 Франческо Багная бе 15-и.

Топ 10 оформи Пол Еспаргаро (Red Bull KTM Factory Racing). Той навъртя 44 обиколки и бе най-бързата австрийска машина с време 2:00.313. Другият мотоциклет КТМ бе на новака Мигел Оливейра, който кара за частният Red Bull KTM Tech 3 и стана 16-и, тъкмо пред новакът Багная, с който миналата година спореха за титлата. Тестовият пилот на австрийците Мика Калио стана 19-и, а новият съотборник на Еспаргаро – Йохан Зарко – 20-и.