MotoGP не планира да разширява стартовата решетка в бъдеще. Това каза генералният мениджър на Дорна Карлос Еспелета. Според него, броят на моторите в шампионата трябва да остане 22 дори и при идването на напълно нов производител.
Понастоящем в MotoGP участват общо 22 мотора. Броят на машините беше намален с 2 след изненадващото напускане на Сузуки в края на 2022 г. 8 от моторите са на Дукати, КТМ, Хонда и Априлия имат по 4, докато Ямаха е само с 2. Разбира се, ситуацията ще се промени през 2025 г.
Първоначално се смяташе, че овакантените от Сузуки места могат да бъдат заети от друг независим отбор, който да използва клиентски мотоциклети. По-късно стана ясно, че двете места на стартовата решетка могат да бъдат наследени само от нов производител.
Един от кандидатите за присъединяване към MotoGP е БМВ. Германският производител никога не се е участват в световния шампионат по мотоциклетизъм. В момента БМВ има програми в WSBK, EWC, MotoAmerica и други шампионати. В WSBK БМВ е фаворит за титлата благодарение на страхотното представяне на Топрак Разгатлиоглу.
Ръководството на БМВ призна, че проявява интерес към MotoGP. Разбира се, едно евентуално присъединява на баварците едва ли ще се случи преди влизането на новите правила през 2027 г.
По-рано този месец обаче Еспелета разкри, че MotoGP не планира разширяване на стартовата решетка. Той беше категоричен, че шампионатът ще запази настоящия брой на моторите дори и при идване на нов производител.
„В крайна сметка за нас е важно качеството на единадесетте отбора. Дали те са осигурени от пет или шест производителя, е съвсем друг въпрос. За никого не е тайна, че в момента приоритетът ни е пет производителя“, заяви Еспелета пред Speedweеk.
„Това не означава, че искаме да попречим на участието на шести производител, но пък означава, че друг производител ще трябва да работи с един от единадесетте отбора. Единадесет отбора и 22 състезатели. Това е фиксирано“, добави генералният мениджър на Дорна.
Думите на Еспелета означават, че БМВ няма как да влезе в MotoGP като самостоятелен производител. Марката ще трябва да си партнира с някой независим отбор, какъвто беше случаят с Априлия. Италианците работиха с Грезини Рейсинг от 2015 до 2021 г.
Предимството на партньорството с независим завод е, че новият производител получава незабавен достъп до напълно функциониращ отбор от MotoGP, вместо да се налага да изгражда състезателен отбор от нулата.
По-малко вероятен сценарий е друг от съществуващите производители да напусне шампионата. В този случай БМВ ще може да се включи и да получи собствени места на стартовата решетка.
Вижте тази публикация в Instagram.