Начало Moto News MotoGP: Петручи отказа на Aprilia, Милър в Pramac Ducati

MotoGP: Петручи отказа на Aprilia, Милър в Pramac Ducati

55
0

На Заксенринг по време на Гран При на Германия усилено се говореше за две рокади в отборите за 2018 г. Едната е, че от Aprilia се интересуват от Данило Петручи и му дават доста пари като оферта. В същото време, за нов пилот в OCTO Pramac Ducati се спряга австралиецът Джак Милър. Данило обаче опроверга напускането на сегашния си отбор и преподписа договор за една година.

Петручи, който спечели надпреварата със съотборника си Скот Рединг и във втората половина на сезона ще получи новия мотор на Ducati – GP17, прави най-добрия си сезон като пилот в MotoGP с две места на подиума и три старта от първа редица в последните 4 старта. Това е далеч по-добре от зимните тестове и началото на шампионата, когато Петручи бе преследван от технически проблеми и остави доказалият се мотор GP16 в ръцете на Алваро Баутиста и Рединг. Нещата обаче се промениха и на домашното си състезание в Муджело той от 9-о масто стар.на 3-и, а на Ассен бе само на 0.063 сек. след Валентино Роси.

Това привлече вниманието на хората от Aprilia и най-вече на шефа на тима Фаусто Грезини. Петручи заяви, че ще реши бъдещето си по време на лятната ваканция. От двете марки  – Ducati и Aprilia обаче го притискат да вземе решение.

Засега Петручи казва: „За смяна на отбора в този момент не е добре да говорим. Аз наистина обичам този отбор, аз наистина обичам Ducati. И представете си днес да кажа на хората от Pramac: „ОК, отивам в Aprilia?“ Във втората част на сезона може да бъде много трудно, особено за психиката ми. Pramac ми осигури най-голямата стъпка в моята кариера, най-голямата помощ. Затова аз наистина исках да остана с тях. От Aprilia ми направиха много добро предложение, бих искал да благодаря на тях, но аз предпочитам да имам конкурентен мотоциклет и конкурентен отбор. „

Не е официално потвърдено, но 26-годишният италианец ще получи най-новата машина на Ducati през 2018 г., заедно с официалните пилоти Андреа Довициозо и Хорхе Лоренцо. С подписването на договор само за една година директно с Ducati, Петручи ще бъде свободен да напусне заводския отбор през 2019 г., когато почти всички съществуващи договори изтичат. Въпреки че MotoGP вече е в лятна почивка, Петручи ще прави някои частни тестове за Ducati в Мисано на 19 и 20 юли.

Скот Редин все още не е потвърдил своето бъдеще, но нищо чудно той за бъде заместен от Джак Милър в Pramac Ducati. Тригодишният договорът на младия австралиец с HRC изтича и изглежда няма да бъде подновен, въпреки че преговорите с Marc VDS продължават. Не само Marc VDS, но Aprilia и Suzuki също са посочени като възможни отбори, в които победителят от Асен 2016 г. моше да кара. Но е Pramac Ducati сега се очертава като фаворит?

Преговорите се провеждат между Джак Милър и Pramac за второто пилотско място на Desmosedici GP продължават. Ако сделката стане, Милър, който ще прекарат почивката в състезания за Honda на Сузука, ще се присъедини към Данило Петручи, на мястото на Скот Рединг. Англичанинът в момента обаче има сключен договор директно с Ducati. Това означава, че може да бъде преместен в някои от другите сателитни отбори – Aspar или Avintia, които още нямат потвърдени пилоти за 2018 г.

Другите опции за Рединг е да се върне в Marc VDS, където състезаваше в Moto2 и се ръководи от личния му мениджър Мишел Бартоломи до 2015 г., преди да се присъедини към Pramac. Може би той ще се върне за трети път?

Marc VDS досега вече има един подписан договор с лидера в клас Moto2 Франко Морбиделиq за да кара един от двата мотора Honda през следващия сезон. Тито Рабат в момента е съотборник на Милър, но води преговори с Avintia Ducati.