Начало Moto News MotoGP: Роси вярва в потенциала на бързата трансмисия

MotoGP: Роси вярва в потенциала на бързата трансмисия

36
0

Преди старта на Индианаполис Роси коментира трансмисията с бърза смяна на предавките. В средата на лятото Yamaha Factory Racing тества тази технология, която конкурентите от Honda използват и то с голям ефект от 2011 г.

В интерес на истината, с тази технология  от Yamaha се справят трудно и я въвеждат доста по-бавно и със закъснение от основните си съперници. След като приключиха първите официални тестове, сега остава големият въпрос кога ще се види в действие. За съжаление, това няма да бъде в Индианаполис, както потвърдиха от екипа.

Пилотът на Yamaha Валентино Роси отбеляза, че въвеждането на трансмисията с бъза смяна на предавките ще бъде съвсем скоро. Той каза: Пробвахме новата предавателна кутия в Бърно и тя работи много, много добре. Харесахме я много. Но има още много работа за вършене. Мисля, че все още не е готова. Не знам кога ще може да я използваме нормално, но може би ще е скоро.

Естествен въпрос е каква е новата технология и какви ще са основните принципи. При обикновената кутия трябва да се изключи една предавка, преди да може да се включи следващата, като при това действие се получава момент, в който движението не се предава на колелото. Това означава, че се получава прекъсване при ускорение и двигателят за момент е изключен и дори е спрял при ускорението.  Така наречената технология за бърза смяна на предавките без прекъсване на двигателя не се различава особено от редовната скоростна кутия. Технологията обаче е изключително сложна и спестява тези милисекунди, в които двигателя не работи.  Все пак тези милисекунди, които се спестяват дават отражение върху времената.

Роси говори за това:  Според мен, в една обиколка не се променя много … Искам да кажа във времето за обиколка. Много хора говорят за две десети за една обиколка. Мисля, че е по-малко от две десети. Големият ефект за мен е при 20 или 30 обиколки, тъй като мотоциклретът става много по-лесен за каране, по-стабилен, по-сигурен при ускорение, но също така и по-стабилен в спирането.

Роси твърди, че става дума за факта, когато по-бързата смяна спестява време, когато се трупат обиколките в състезателната дистанция, но той се е съсредоточил до голяма степен върху усещането за мотора. Преминаването на по-висока предавка при обикновената скоростна кутия не може да се чуе от зрителите, но пилотите чувстват как това се отразява на техните машини. С премахването на този момент от двигението на мотоциклета,  без значение колко е малък, целият пакет се чувства по-стабилен във всички части на пистата. Както казва италианецът, може да се превключват предавките повече от преди. Това значи, че ако трябва да се сменя предавката по-късно от преди, то спокойно може да се направи.

Както твърди Роси, това по-бързо превключване има вторичен ефект върху износването на гумите и чувството на умора у пилота:  За мен е по-добре за гумите, по-малко се износват.  Също и за пилотите, тъй като мотора става по-лесен за каране на лимита и е и е по-трудно да се направи грешка. Мисля, че ттази технология е нещо много важно за състезателната дистанция. Повече, отколкото за една обиколка.  

Тъй като Yamaha няма да използват новата трансмисия в Индианаполис. Когато тази технология се появи в техния M1, тя трябва да действа перфектно. Все пак с Honda води, а Лоренцо и Роси ще имат предизвикателство за победи без трансмисията с бърза смяна на предавките. Все пак, тя би била добре дошла в арсенала на Yamaha.