От сряда, 26 февруари до петък, 28 февруари са три много важни дни за MotoGP, защото продължават тестовете на пистата Сепанг в Малайзия. Това е последния път преди новия сезон, когато всички заводските тимове ще бъдат заедно с тези от клас Open преди начолото на сезона. На пистата обаче няма да бъде световният шампион Марк Маркес.
Веднага след Сепанг, официалните пилоти на заводските екипи Repsol Honda, Yamaha Factory Racing и Ducati Team ще пътуват директно до Филип Айлънд, за следващите си тестове, преди останалите отбори от средата да започнат теста в Катар същата седмица. В същото време Сепанг е мястото, където всеки пилот ще продължи да работи по програмата си, която е започнал на предишните изпитания в началото на февруари.
Първата изненада извън пистата вече дойде. Световният шампион Марк Маркес ще отсъства от екшъна в Малайзия, защото строши левия си крак миналата седмица в сряда при тренировки с дърттраков мотоциклет. Сега 21-годишният пилот ще почива две седмици, което значи, че ще отсъства и от тестовете на Филип Айлънд. Неговата цел е да се върне в 100-процентова спортна форма за първото състезание в Катар на 22 март. Може би травмата на Маркес и отсъствието му от тестовете ще работи в полза на преките му конкуренти – съотборника му Дани Педроса и дуото от Yamaha Хорхе Лоренсо и Валентино Роси, които имат възможност да работят с пълни сили по совите програми, докато Маркес отсъства.
От друга страна Ducati Team ще трябва да обяви на Сепанг своето решение – дали ще остане на пистата в категорията Factory или ще премине със всички сови мотоциклети, включително и сателитните в категорията Open. След предишните тестове в Малайзия, тимът подложи на сериозен анализ резултатите от машината Open на Йони Фернандес от екипа Pramac Racing. В случай, че решат да преминат в Open, екипът на Ducati, който сега е под ръководството на Джиди Далина, ще може да направи много модификации по своите двигатели по време на сезона, което е забранено за пилотите от категорията Factory.
В групата на Open, тези пилоти, които карат клиентската Honda RCV1000R ще се стремят да намалят разликата с пилотите от челото. Не е само пилотът на Drive M7 Aspar Ники Хейдън, а има и други, които надигат глас от липсата на мощност. От друга страна пилотът на NGM Mobile Forward Racing Алекс Еспаргаро завърши предишните тестове 4-и в класацията и бе много по-бърз от сателитните пилоти, които ползват машини с опцията Factory. Проблемът е дали други пилоти от Open ще успеят да догонят Щефан Брадъл (LCR Honda MotoGP), Алваро Баутиста (GO&FUN Honda Gresini), Pramac и Monster Yamaha Tech3?
Не всички отбори ще работят на Сепанг. PBM обяви, че ще продължи работата си в базата си във Великобритания, преди прегрупирането на Лосаил, докато IodaRacing Project ще очаква първото си излизане на пистата за 2014 г. В същото време пилотите трябва да тестват и новата система за предупреждение на електронни табла, която ще се използва за предупреждение, която преди бе със знамена и светлини.