Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Моторите V8 излязоха на пистите

Моторите V8 излязоха на пистите

81
0

Снимки: Toyota F1, BMW, Getty Images Shell

Първите сериозни тестове на двигателите V8 за 2006 г. бяха направени по пистите през изминалия месец. Точно както предположи Рос Браун още през април те предизвикаха напрежение между деветте екипа споразумели се да ограничат изпитанията си до 30 дни през настоящия сезон, защото Тойота и БАР Хонда обявиха, че колите с тях не бива да се смятат като част от ограничението за използване на два автомобила в тестов ден.

Така или иначе след малко разправии в първия ден на изпитанията в Херес в седмицата от 12 до 15 юли и Тойота изпита новия си V8 в хибридно шаси, като на пистата по едно и също време използва само два автомобила. В бокса на Тойота стоеше един резервен, а при БАР бяха два, които обаче не бяха с новите мотори, вече тествани през юни.

BMW също за първи път изпробва новия си по-компактен двигател в тестове южно от Севиля. Той бе в кола на Франк Уилямс, карана от опитния Антонио Пицония.

Ферари, макар и под сурдинка, заедно с 12-те модела нови гуми Бриджстоун за състезанията до края на сезона и новия аеропакет за Хокенхайм, изпита за първи път своя V8 на пистата Пол Рикар в Южна Франция.

Ако обобщим всички резултати и изследвания досега най-важните изводи от тези изпитания са следните.

Двигателите V8 с обем 2,4 литра, каквито са приетите правила за догодина, са вече с мощност от около 750 к.с. По-леки и къси са, но имат много сериозни проблеми с вибрациите.

Времената на автомобилите Тойота с новия RVX-06 в Херес бяха с 3 сек по-слаби на обиколка от тези със сегашните мотори. Но разбира се много е важно, че осмиците бяха сложени в хибридни модели, а не в коли с нова аеродинамика.

За мюнхенци изпитанията не започнаха така гладко. Пицония направи едва 15 тура през първия ден с време 1:30.665 в обиколка и получи повреда, която бе оправяна до 2 часа през нощта. След още 5 тура на сутринта моторът пак се повреди и бе изпратен в …