Международната федерация по мотициклетизъм (ФИМ) официално одобри от 2012 година двигателите в MotoGP да станат 1000-кубикови. За тази промяна се говори още от лятото, като едва в края на миналата седмица бе официално гласувана.
До този момент е представена само основната концепция за двигателя – обем от 1000 см3, четири цилиндъра и максимален диаметър на цилиндъра от 81 мм. Президентът на ФИМ Вито Иполито каза, че скоро ще бъдат представени допълнителни подробности.
„Базовата спецификация ще предостави възможността на всички производители да започнат работа“ – казва Иполито. „В началото на следващата година ще представим новите правила в по-конкурентен вариант, но засега това е базата: 2012 година е началото на нова ера за MotoGP.„
Имаше известни притеснения, че увеличаването на обема на двигателите на 1000 см3 ще доближи MotoGP прекалено много до сериите Супербайк. Иполито обаче подчертава, че дори и да има подобна близост, то има огромна разлика между двата шампионата и тя е, че в MotoGP мотоциклетите са състезателни прототипи, докато в Супербайк имат шосеен еквивалент.