Начало Избрани Може ли Хамилтън да отмъкне информация от Мерцедес към Ферари? Щайнер: Никой...

Може ли Хамилтън да отмъкне информация от Мерцедес към Ферари? Щайнер: Никой не я иска! Колата им не върви

1864
0
Люис Хамилтън, Мерцедес F1
снимка: Мерцедес

Болидът на Мерцедес за Формула 1 до такава степен не върви добре, че никой не би искал информация за него, смята Гюнтер Щайнер. Бившият шеф на Хаас в Гран при коментира в подкаста Red Flag предстоящото присъединяване на Люис Хамилтън към Ферари. Той отбеляза, че седемкратният световен шампион се оплаква от настоящия си автомобил, защото напуска съвсем скоро Бракли.

„Колата (на Мерцедес) е такава, каквато е. Не е най-добрият болид. Четвърти по сила е, ако има добър ден. Мисля, че Люис е наясно, че тъй като така и така си тръгва, то е по-лесно да се оплаче. Джордж [Ръсел] има интерес да върши всичко необходимо, за да демонстрира, че е лидер на тима за в бъдеще. Той трябва да се доказва, защото знае, че мястото му не е съвсем 100% сигурно след края на договора му. Затова е необходимо да влага всичко от себе си, да дава най-доброто от себе си. От друга страна, Люис не харесва колата и как върви, а е наясно, че след три състезания няма да е в този отбор“, коментира Щайнер.

На въпрос дали в Мерцедес се притесняват, че Хамилтън може да занесе някаква информация във Ферари, Щайнер се изсмя: „Никой не я иска! Може на Ферари да им трябва, за да видят какво да не правят. Ситуация от типа на „донеси тази интелектуална собственост, за да съм наясно какво да не върша“.“

„Люис има огромен опит и дори не му е необходимо да е на брифингите. Инженерът му така или иначе е там, защото колата трябва да се настрои така или иначе и съответно екипът да има обратната информация от пилота. Ще повторя – болидът е такъв, какъвто е. Просто Люис е в етапа, в който вижда чашата като наполовина празна, докато за Джордж е наполовина пълна“, продължи Щайнер.

„Мерцедес спечели три състезания тази година и си казаха, че са разбрали какво им е необходимо. И един старт след това нещата вече не се получаваха. Тоест не бяха разбрали съвсем какво им трябва. Дали знам какъв е проблемът? Тото [Волф] щеше да ме заобича ако знаех. Но ако те не са наясно, как аз да знам? Очевидно е, че при тези коли с граунд ефект има проблем в корелацията на данните между аеродинамичните тунели и пистите. Това е най-големият проблем. Откриваш нещо в тръбата, уж знаеш как да го приложиш в колата, но като стигнеш дотам то не работи според предвижданията. Има много общо и с отстоянието от настилката. На думи изглежда просто. Но в крайна сметка изглежда от Макларън разбраха кое как е, защото започнаха да вадят новости, които работят нормално по болида. Явно са наясно какво точно да гледат в аеротунела“, каза още Щайнер.

На питане дали някога самият Щайнер се е притеснявал, че някой от напускащите Хаас пилоти може да изнесе някаква интелектуална собственост.

„Никога“, бе категоричен Щайнер. „Кой би я искал? Всъщност се надявах някой да се опита да отмъкне нещо. Просто да направи опит.“