Макларън изкара квалификация без драми на пистата Ерманос Родригес, като Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън се класираха 11-ти и 13-ти на стартовата решетка. И двамата успяха да направят чисти обиколки.
„Мисля, че 11-то място вероятно бе възможно най-добрият резултат, който можехме да искаме във връзка със състезателната стратегия”, заяви Алонсо. „Не е много хубаво да се радвам на 11-та позиция, но поне ще имаме избор по отношение на гумите за старта и ще съм откъм чистата страна на пистата.”
„За съжаление, не бяхме достатъчно бързи. Преди няколко уикенда редовно се класирахме в Q3 и след това се борехме за седма или осма позиция. Тук битката е за девето-десето място, така че е по-добре да сме 11-ти на грида. Но това е страничен проблем. По-важното е да разберем защо тук имаме известни грижи с темпото.”
„Износването на гумите, което ще е ключов фактор в надпреварата, бе различно в отделните отбори, между различните комплекти, както и в различните дни. Затова смятам, че ситуацията в състезанието ще е с някои неизвестни. Трябва сме гъвкави и отворени по отношение на стратегията. Преодоляването на трафика ще е сред приоритетите.”
Бътън отбеляза, че обиколката му с използвани гуми в Q2 бе най-добрият му тур, тъй като просто не успя да накара новия си комплект да работи както трябва в първи сектор.
„Загубих три десети от секундата там”, продължи Дженсън. „Втори и трети сектор бяха добри, но в първи балансът не бе добър.”
„Реалистично погледнато, 11-то и 12-то място вероятно бяха възможният най-добър сценарий за нас в квалификацията. 11-та и 13-та позиция също не е зле, особено като се има предвид, че ще стартирам от чистата страна на трасето. Имаме правото да си изберем гумите, а точно това се търси в подобна надпревара. Да си девети или десети не е толкова добре, защото си принуден да стартираш с гумите от Q2, а управлението им е сложно.”
„Надявам се състезателното ни темпо да е по-добро от квалификационното. Не сме в твърде лоша форма.”