Audi представи новия Audi Q7 на северноамериканското автомобилно изложение в Детройт. С второто поколение на големия SUV модел марката с четирите ринга поставя нови стандарти в този пазарен сегмент. Задвижването, ходовата част, леката конструкция, системите за асистенция и мултимедията, впечатляват със своите иновативни технологични решения.
Новият Audi Q7 e с до 325 килограма по-лек от предшественика си и има с 50 г/км по-ниски емисии на CO2. Пазарното представяне на Audi Q7 e-tron quattro, първият plug-in хибрид с шестцилиндров дизелов двигател и двойно предаване quattro ще стане малко след това на основния модел.
„Новият Q7 отбелязва и дебюта на второто поколение модулна система за автомобили с надлъжно разположен двигател, една нова функционална технологична матрица на Audi. Ефективната разработка и производствените процеси осигуряват на Audi гъвкавост и възможност за предлагане на нови технологии и варианти за задвижване. Новият Audi Q7 е един израз на нашият експертен опит. С тегло снижено с до 325 килограма, моделът поставя нови стандарти в своя клас. Той е с 26% по-ефективен и е оборудван с най-модерните системи за асистенция, мултимедийни модули и системи за свързаност,” отбелязва проф. д-р Улрих Хакенберг, член на борда на директорите на Audi и отговорен за развойната дейност.
Новият Q7 е впечатляващ автомобил с най-доброто съотношение височина/тегло в своя клас: дължина 5.05 метра, междуосие от 2.99 метра, 1.97 широчина и 1.74 метра височина (с окачване със стоманени пружини). Въпреки че е по-къс и по-тесен от своя предшественик, новият модел предлага интериор с по-голяма дължина и повече място за краката.
20-те години опит със създаването на леки технологични решения са материализирани в новият Audi Q7. Оборудван с двигател 3.0 TDI, новият Audi Q7 има тегло от едва 1995 килограма, което означава 325 кг по-ниско тегло – толкова, колкото е теглото на гранд пианото в концертна зала. Q7 с двигател 3.0 TFSI е дори още по-лек, отбелязвайки 1,970 килограма на скалата на везните. Използването на леки конструктивни решения е повсеместно и се простира от електрическите системи до пода на багажното отделение. Ключова в това отношение е каросерийната структура, включваща съчетание от различни материали и сама по себе намаляваща теглото със 71 килограма. Това поставя новото Q7 сред най-добрите в сегмента.
Ултра-високоякостните структури от горещо формована стомана са гръбнакът на пътническата клетка. Алуминиеви отливки, екструдираните секции и панели се използват в предната и задната част на автомобила, както и като конструктивен компонент за други важни елементи. Като цяло те формират 41 процента от структурата на каросерията. Други изцяло изработени от алуминий елементи са вратите, които спестяват 24 килограма тегло, предните калници, капакът на двигателя и задната врата. Audi използва нови производствени методи за сглобяването на различните части, а безопасността при удар и защитата на пътниците при новото Audi Q7 също са на най-високо ниво.
Три торсионни пръстена усилват предния край, зоната на третите колонки и рамката на задната врата. Те играят важна роля в значително подобрената статична и динамична здравина на каросерията. Торсионните пръстени са в основата и на значително подобрената прецизност на управляемостта и комфорта по отношение на вибрациите в интериора.
Пропорциите на новия автомобил са се променили в сравнение с тези на предшественика. Големият SUV модел е с 37 милиметра по-къс и с 15 милиметра по-тесен при на практика същата височина. В салона обаче разстоянието между първия и втория ред седалки се е увеличило с 21 мм, а височината в интериора при главите е нараснало с 41 мм на предния и с 23 мм на задния ред.
Новият Audi Q7 посреща пътниците си с атмосфера на рафинирана елегантност и простор. Интериорният дизайн е със стегнати и изпънати линии, а двукомпонентните вложки се предлагат в различни комбинации от материали. Ивици с двойно предназначение във вратите осигуряват усещане за лекота.
Арматурното табло е визуално отделено от централната конзола, също подчертавайки чувството за спортен дух и лекота.
С цветовете и материалите използвани в Q7, Audi изразява нова форма на лекота, спортен дух и лукс в премиум SUV сегмента. Арматурното табло е разделено хоризонтално като два цвята, факт позволяващ използване на по-светли нюанси в долната част. Налице са седем интериорни цвята, а двуелементната лента се предлага в разнообразие от комбинации от материали. Освен висококачествените материали и повърхности на разположение са и различни алуминиеви и дървени детайли, включително орехови апликации Beaufort. Audi предлага гама от материи за облицовките на седалките като кожа Alcantara, издръжлива кожа Cricket и фина кожа Valcona.
С най-дългия салон в класа, въпреки намалената външна дължина, новият Audi Q7
предлага повече интериорно пространство от своя предшественик. Пътниците ще се насладят на по-голям обем за главите, раменете и коленете. Освен това интериорното пространство е и изключително гъвкаво. Audi осигурява изключително комфортна триместна седалка с настройващи се вертикални части за втория ред. По желание всяко едно от трите места може да се настройва отделно в диапазон от до 110 милиметра, с 10 милиметра повече от преди.
Друга опция са двете индивидуални седалки на третия ред, които са сертифицирани като детски седалки по стандарт Group 3. Последните превръщат Audi Q7 в седемместен автомобил с още по-голяма функционалност. С 24 милиметра по-голямата височината при главите и с 20 милиметра по-широкото мястото при раменете са в основата за усещането за повече пространство за пътниците. Когато седалките се сгънат вертикалните им части се интегрират в пода и могат да бъдат издигани или прибирани с помощта на електромотори и управляващи превключватели, ергономично интегрирани в зоната на третите колонки и в багажното отделение.
Последното поколение операционна концепция Audi MMI поема управлението на множество удобни и иновативни функции на Audi Q7. Авангардната MMI search с интелигентни предложения прави по-лесно търсенето на конкретни заглавия на песни и дава възможност за вписване на телефонни контакти или навигационни дестинации, като по този начин значително намалява времето прекарано за извършване на тези операции. Почти всички въвеждани данни могат да бъдат завършени с няколко стъпки. Две допълнителни менюта съдържат интелигентно свързани функции и опции. Audi отново поставя стандарти в тази област.
Дисплеите се появяват на централния MMI монитор, който се издига от инструменталния панел, когато системата се стартира и позволява на пътника да използва системата Audi MMI по удобен начин.
С гамата си от системи за подпомагане на водача, новият Audi Q7 установява нови стандарти за сегмента. Някои системи са напълно нови и създадени от бял лист хартия.
Част от стандартното оборудване са асистентът за паркиране на заден ход, темпомат, настройката за ограничаване на скоростта, препоръката за почивка и системата за защита Audi pre sense city. При движение със скорост за градски условия последната предупреждава водача от опасност от удар с други автомобили или пешеходци, а при аварийна ситуация тя инициира спиране с максимална сила.
Ако ударът е неизбежен, системата multicollision brake assist използва контролирани спирачни маневри по време на инцидента за да подпомогне водача. Това може да предотврати плъзгането на автомобила и други, допълнителни удари. Опционалната система Audi pre sense basic инициира превантивни защитни мерки за пътниците при проблемни пътни условия, като например доопъване на предните колани.
Други решения са обединени в пакети като Parking, City и Tour. Пакетът Parking включва камера със съраунд изображение и система за асистиране при паркиране, която автономно маневрира автомобила при перпендикулярно и успоредно паркиране назад. Водачът трябва само да борави с педалите на газта и спирачките.
Новият Audi Q7 се представя на европейския пазар с два мощни високотехнологични V6 двигателя: един TDI и един TFSI. Благодарение на значителните промени техните нива на CO2 емисии са намалени с до 50 грама на километър. И двата двигателя покриват нивата на стандарта за емисии Euro 6.
Дизеловият двигател 3.0 TDI има мощност от 200 кВт (272 к.с.) и въртящ момент от 600 Нм. Ускорението от нула до 100 км/ч при задвижваната от него версия отнема едва 6.3 секунди, а максималната скорост е 234 км/ч.
Средният разход на гориво е едва 5.7 литра на 100 километра, съответстващи на емисии на CO2 от 149 грама на километър. V6 дизелът е целенасочено и систематично проектиран така че да има минимално вътрешно триене и ефективен топлинен мениджмънт. Агрегатът 3.0 TDI работи изключително балансирано и предава минимални вибрации и шум към купето – в немалка степен благодарение на управляемите хидравлични опори с които е закрепен към каросерията.
Бензиновият 3.0 TFSI е с мощност от 245 кВт (333 к.с.) и въртящ момент 440 Нм и ускорява големия SUV модел от нула до 100 км/ч за 6.1 секунди и така до максималната скорост от 250 км/ч. Този мотор е с принудително пълнене с механичен компресор, който се деактивира когато автомобилът работи в режим на частично натоварване. Благодарение на тази технология разходът на оборудвания с този мотор Q7 е едва 7.7 литра на 100 километра съгласно регламента NEDC, съответстващи на 179 грама CO2 на километър.
Втори вариант на 3.0 TDI със 160 кВт (218 к.с.) и 500 Нм въртящ момент ще бъде включен в гамата по-късно. Този високоефективен модел ще има допълнително намалени емисии на CO2, поставяйки нови стандарти за нисък разход на гориво.
Друг задвижващ агрегат е 2.0 TFSI с мощност от 185 кВт (252 к.с.) и 370 Нм въртящ момент. Той е планиран основно за азиатските пазари и САЩ.