Начало Автомобили Нова високоволтова батерия за още по-голям пробег при BMW i3 и BMW...

Нова високоволтова батерия за още по-голям пробег при BMW i3 и BMW i3s

792
0

Последователната модернизация на технологията BMW eDrive за пореден път осигурява по-висока радост от шофирането в моделите на марката BMW i с чисто електрическо задвижване. С увеличения до 120 Ач капацитет и бруто енергийното съдържание от вече 42,2 кВтч новото поколение високоволтови батерии осигурява от ноември 2018 година значително увеличен пробег на BMW i3 (120 Ah) (среден разход на електроенергия: 13,6–13,1кВтч/100км; СО2 емисии: 0 г/км)* и на BMWi3s 120Aч (среден разход на електроенергия: 14,3кВтч/ 100км; СО2 емисии: 0 г/ км)*. При шофиране във всекидневието пробегът на двата модела е увеличен с близо 30 % до 260 км*** от ноември 2018 година.

Така BMW i затвърждава позицията си като иновационен лидер и пионер в областта на насочената към бъдещето електрическа мобилност с типичната за марката радост от шофирането и превъзходна пригодност за всекидневието. От въвеждането на пазара на BMW i3 капацитетът на високоволтовата батерия е удвоен, съответно е увеличен и пробегът. Успоредно с въвеждането на новата батерия за BMW i3 и BMW i3s ще се предлага ново лаково покритие, ново цветово оформление за опционалният интериорен дизайн Loft и Адаптивни LED фарове с Matrix функция за дългите светлини.

За BMW i3 ще се предлага и спортен пакет, който включва черни арки на калниците, както и спортно окачване със специфични амортисьори, пружини и стабилизатори, снишаване на каросерията, разширяване на следите и 20-инчови алуминиеви джанти. Оптимизираното водене в менютата с дизайн „Панели“ на системата за управление iDrive вече се предлага и в комбинация с опционалната навигационна система Business. Освен това за BMW i3 и BMW i3s вече ще се предлагат и опциите Телефония с безжично зареждане, както и WLAN-Hotspot.

Последователен напредък в разработването на батерии: повишена енергийна плътност при запазване на размерите

Също като електромоторите и мощната управляваща електроника, високоволтовата батерия на BMW i автомобилите е част от технологията BMW eDrive, която е собствена разработка на BMW Group. Литиево-йонните клетки се произвеждат ексклузивно по дефинирани от BMW Group спецификации. По този начин в тясно сътрудничество с производителите на акумулаторни клетки чрез фундаментална изследователска и развойна работа се постига последователно оптимизиране на клетките по отношение на отдаваната мощност, пробега, сигурността и издръжливостта.

Актуалната модернизация на технологията на акумулаторните клетки позволява при непроменени размери постигането на капацитет от 120 Aч и бруто енергийно съдържание от 42,2 кВтч на високоволтовата батерия, която се сглобява в завода на BMW в Динголфинг от 8 модула с по 12 клетки и се монтира дълбоко в дъното на автомобила. Това означава и още една голяма крачка напред по отношение на по-големия пробег. За сравнение: при въвеждането на пазара на BMW i3 през 2013 година тези стойности са 60 Aч и 22,6кВтч, въведените през 2016 година акумулатори от второ поколение постигаха 94 Ah и 33 кВтч.

Освен необходимото за високоволтовата батерия място и теглото на автомобила, въпреки свързаното с актуалните подобрения увеличение на пробега, почти непроменен се запазва и разходът на енергия. Задвижваното от електромотор с мощност 125 кВт/ 170 к.с. BMW i3 ускорява от 0 до 100 км/ ч за 7,3 сек, ускорението до 100 км/ ч на BMW i3s с мощност 135кВт/184 к.с. отнема 6,9 сек. С това двата модела поставят стандартите в своя сегмент по отношение на спортните динамични характеристики.

Със стойностите от 5,1 респективно 4,3 сек за ускорението от 80 до 120 км/ ч благодарение на типичното за електромоторите спонтанно разгръщане на мощността BMW i3 и BMW i3s са на нивото на спортни автомобили с конвенционални двигатели с вътрешно горене със значително по-висока мощност. Средният разход на гориво на BMW i3 (120 Aч) е между 13,6 и 13,1кВтч на 100 км*,  BMW i3s (120 Aч) изразходва 14,3 кВтч/ 100 км*.  Високата ефективност на електромотора и повишения капацитет на батерията осигуряват пробег, който е с близо 30 % по-голям спрямо предишните модели. Пробегът на BMW i3 (120 Aч) е от 380 до 395 км* (досега 290 до 300 км) според NEDC респективно 285 до 310 км** (досега 235–255 км) според WLTP. Стойностите на BMW i3s (120Aч) са  360 км* (досега 280 км) според NEDC респективно 270 до 285 км** (досега 235–245 км) според WLTP. При шофиране във всекидневието двата модела постигат пробег от 260 км*** (досега 200 км).

Бързото и гъвкаво освежаване на енергийните резерви се осигурява от висококачествената електроника за зареждане на BMW i3 и на BMWi3s. Серийният кабел за зареждане е предвиден за свързване с конвенционален домакински контакт. Така при зарядна мощност от 2,4 кВт батерията може да бъде заредена до 80 % от капацитета си за около 15 часа. При свързване с BMW i Wallbox е възможно трифазно бързо зареждане с мощност от 11 кВт. По този начин зареждането до 80% на високоволтовата батерия с увеличен капацитет отнема 3,2 часа. Освен това електрониката за зареждане и високоволтовата батерия на BMW i3 и на BMWi3s позволяват и ползването на зарядни станции с прав ток (DC). На тях се постига зарядна мощност от 50 кВт, така че батерията може да бъде заредена до 80 % от пълния си капацитет за само 42 мин.

С увеличения си до 42,2 кВтч капацитет на батериите и най-новите варианти на BMW i3 следват наложената от въвеждането на пазара цялостна концепция на марката за отговорно отношение към ресурсите, която освен задвижването с нулеви локални емисии включва и избора на материали, производствените методи, както и иновативните услуги за мобилност. Така например BMW i3 (120Aч) и BMW i3s (120Aч) през целия си жизнен цикъл от добива на суровини и производството до ползването и рециклирането имат значително по-изгодна СО2 равносметка, което означава и значително по-нисък потенциал за парниковия ефект в сравнение със сравними автомобили с конвенционално задвижване.