Конструкторът Алдо Коста заяви, че тимът на Мерцедес не е бил нарочно предпазлив по време на първия предсезонен тест на пистата Херес, но е била демонстрирана малка част от потенциала на новия болид за 2015 г.
Темпото на F1 W06 Hybrid бе сред основните теми по време и след тренировките на испанското трасе. В три от четирите дни там най-бързи бяха пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен. Това доведе до сериозни анализи какъв е напредъкът на Скудерията и ще има ли Мерцедес реална конкуренция през предстоящия сезон. (Подробности за новите автомобили и теста на Херес може да намерите в последния брой на списание ClubS1.)
Коста обясни пред Гадзета дело Спорт, че F1 W06 Hybrid наподобява предшественика си от 2014 г., но само на външен вид.
– Колата е еволюция, в голяма степен е различна – просто новите компоненти не се виждат отвън. Тренировките на Херес бяха позитивни във всички отношения. Подобрението спрямо 2014-та е в рамките на очакваното. Не отидохме в Испания, за да проверяваме представянето си, а за да работим по издръжливостта и поведението на болида – каза още конструкторът.
На въпрос колко от потенциала на автомобила се видя на Херес, той заяви, че е „много малко, но това важи както за Мерцедес, така и за всички останали отбори”.
– Едва по време на първата надпревара в Мелбърн ще сме наясно каква е реалната ситуация. А е възможно дори там да не се изясни. Може да се наложи да изчакаме първите четири или пет Гран при – допълни Коста.
Относно задвижващата система той заяви единствено, че тя е нова в сравнение с тази от 2014 г., но не навлезе в подробности относно развитието й. Конструкторът не обясни също така как Мерцедес възнамерява да работи по двигателя по време на сезона (относно разрешените 32 развойни точки).