Начало Автомобилни новини Новият Honda Civic Type R с нов рекорд на Нюрбургринг

Новият Honda Civic Type R с нов рекорд на Нюрбургринг

79
0

След на дебюта на модела на автомобилното изложение в Женева през 2017 г., изцяло новата Honda Civic Type R направи нов рекорд за обиколка от автомобил със задвижване на предните колела на Нюрбургринг Нордшлайфе. На 3 април 2017 г. колата, която се разработва, направи на легендарната писта една обиколка за 7 минути 43 секунди и 8 десети (7:43,8 мин.). Времето на обиколката е постигнато в последната фаза на изпитване на модела, на суха писта с оптимална околна температура, при най-добро представяне на гумите и задвижващия механизъм. Новото постижение представлява подобрение от близо седем секунди в сравнение с предшественика на модела.
Новият Civic Type R е част от изцяло новото поколение Civic – най-продаваният модел в историята на Honda. Колата е конструирана така, че да доставя най-емоционалното шофиране в сегмента на „горещите хечбек автомобили“, както на пътя, така и на пистата.

Няколко фактора са в комбинация, за да може новият Civic Type R да постигне рекорда. Това е оптимизираният и доработен двигател 2.0 литра VTEC TURBO, който има мощност 320 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Новата 6-степенна механична скоростна кутия с подобрени предавателни числа дава уникално ускорение на колата, а това в комбинация с новия аеродинамичен пакет, дава голяма стабилност при висока скорост.

Цялата конструкция на изцяло новия Civic Type R е по-здрава, но е с 16 кг по-лека от предходния модел, с подобрена издръжливост на усукване от 38%, което осигурява значителни предимства за реакция с кормилото при управление и стабилността при завиване. Новото многоточково задно окачване повишава стабилността при спиране и позволява по-късно спиране в завоите, като помага за постигане на по-високи скорости на кривите по време на обиколката.
Рюичи Киджима е водещ инженер по шасито за Honda Civic Type R. Той обяснява къде изцяло новия модел показва най-значителните подобрения на Нюрбургринг, в сравнение с колата от предишното поколение: „Скоростта в завоите, постигната в новия тип R, е по-висока, тъй като колата има по-широка следа и гуми, по-дълго междуосие, ново многоточково задно окачване и оптимизирана аеродинамика, която подобрява стабилността. Например пилотите обикновено влизат в завоя Мецгесфелд с около 150 км/ч. Дори в този завой нашата скорост е с около 10 км/ч. по-висока, благодарение на отличната стабилност на новия Type R. Така че, с подобрената ефективност при завиване, можем да увеличим скоростта по време на обиколката, като помагаме на новия Type R да постигне много по-добро време.“

Колата, която е постигна рекордното време за обиколката, е технически със същата производствената спецификация, каквато ще бъде серийната. От съображения за сигурност е монтиран ролкейдж, но той не осигурява допълнителна здравина на рамката на каросерията. Допълнителното тегло на клетката беше компенсирано от временното изваждане на инфоразвлекателната система и задните седалки. Автомобилът използваше обикновени спортни гуми за пътя.