Начало Автомобили Новият Opel Corsa наистина впечатлява

Новият Opel Corsa наистина впечатлява

45
0

Заливани от информация и реклама наистина все по-малко вярваме на голяма част от чутото и написаното. Случва се така, че дори когато информацията от един производител е коректна, хората са твърде скептични.

По подобен начин подхождаме и ние, когато получаваме за един сериозен тест до Ред Бул Ринг в Австрия за предишния кръг от F1, новата Corsa. Взимаме я от представителството на Opel у нас и все така сме малко скептични.

Моделът е само с 3-цилиндров бензинов двигател, с 90 к.с. и се съмняваме, че ще е чак толкова динамичен, както мнозина го описват, дори колеги в нашето списание ClubS1. Не вярваме и съвсем на цифрите за символичния разход на гориво, още повече че сме сериозни хора, с не малко фотографско оборудване.

Цената, ясно, не подлежи на никакво съмнение, защото в ценовата листа черно на бяло пише, че моделът се продава у нас (версиите с 5 врати) от 23 490 лв, а вариантът за теста струва с към 28000, защото изобилства от екстри.

Новата Corsa впечатлява първо с пътното си поведение. Тя е удобна за каране, а вътре усещането е за повече простор, въпреки че има почти еднаквите външни габарити с предходния модел. Новата Corsa е построена върху нова платформата SCCS, която е съвместна разработка между GM и FIAT.

Окачването е традиционно – Макферсън отпред и полузависимо отзад, но е осезаемо модернизирано. Всъщност в ходовата част няма нито един компонент от предишния модел. Центърът на тежестта е снижен с 5 мм, а отпред окачването е с нова геометрия и с нови шенкели.
Всичко е тека променено, че да се намали каквато и да е склонност към накланяне и недозавиване. Дори по-агресивно каране, такова няма, като за това помага, разбира се и авангардната електроника.

Променената задната торсионна греда, с усилен стабилизатор осигурява повече стабилност и на свой ред ограничава накланянето.
Макар че колата е малка, може да се избира между две настройки на окачването: стандартното Comfort и по-директно Sport. Возията е по-комфортна в първия вариант.

Добрата стабилност и комфорт обаче също може и да не са чак такава изненада за някого, който познава по-добре последните модели на Opel.

Така работата на двигателя категорично получава най-много адмирации. Трицилиндровият двигател 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo е с мощност от 90 к.с. Но усещането е за по-голяма сила. Директното впръскване на горивото в цилиндрите, изменяемите фази на газоразпределение, новият балансиращ вал са в основата на динамиката. Консумацията на гориво обаче е не по-малко важна и прави силно впечатление. Натискаме колата сериозно, а средният разход за около 2000 км пробег едва надхвърля 6 литра бензин на 100 км. На отсечки, където се движим плътно под 130 км/ч и доста дълго под 100 дори, слизаме на 5,2!

Въртящият момент от 170 Nm осигурява приятната динамика, като тази стойност идва при 1800 об/мин., което е добре за бензинова кола.
6-степенната механична скоростна кутия е добре избрана, а работата с нея е по-скоро спортна, със сравнително къс ход.

Макар и малка, градска, колата се оказва доста удобна за сравнително дългия път. В дизайна както вътре, така и отвън са запазени фирмените белези на Opel. Предницата е се характеризира с фарове с форма на крило, включващи емблематичните за Opel криловидни дневни LED светлини и нискоразположената трапецовидна решетка.

В купето детайлите са по-качествени, а сензорният 7-инчов екран на системата IntelliLink е със семпло и ясно управление. Това, което определено липса е навигация, при толкова добрия набор от други системи.

Мястото за краката на водача и пътниците е оптималено за този клас. Багажникът по традиция не е голям, но е функционален. Лесно събра куфарите и саковете ни.

Зад волана Corsa впечатлява и като оборудване. За първи път моделът е с биксенонови предни светлини, система за предупреждение за опасност в „мъртвите” зони от страни SBSA (Side Blind Spot Alert). Фронталната видеокамера Opel Eye разпознава пътни знаци RSR (Road Sign Recognition), предупреждава за неволно напускане на лентата за движение LDW (Lane Departure Warning), автоматично управлява дългите светлини HBA (High Beam Assist), индикира дистанцията до предното превозно средство FDI (Following Distance Indication), предупреждава за потенциален сблъсък с него FCA (Forward Collision Alert). Много полезна е системата за потеглянето по наклон HSA ( Hill Start Assist). Има и индикатор за прекомерна загуба на налягане в гумите от системата TPMS (Tire Pressure Monitoring System).