След като отбеляза световната си премиера на автомобилното изложение в Женева, новата Corsa OPC е готова да поеме по пътищата. Най-бързият представител на новото поколение на Corsa съчетава екстремния, безкомпромисен атлетизъм с превъзходни възможности за всекидневна употреба. Спортистът с обща дължина около четири метра впечатлява със своя 1.6-литров турбодвигател с висок въртящ момент, максимална мощност 207 к.с., активно поведение на пътя и не на последно място със своята динамична външност. В същото време при спортната версия не са пострадали нито познатият от Corsa просторен интериор, нито високото ниво на комфорт. Най-новото попълнение в семейството на OPC вече може да се поръча на цена от 38 490 лева (препоръчителна цена с ДДС за България) и скоро ще се появи в представителствата на марката.
“Нашите OPC модели са своеобразните динамични остриета на нашите продуктови фамилии. Tе отразяват спортните традиции на марката Opel, въплъщават германското инженерно майсторство, емоционалния дизайн и запомнящите се динамични характеристики и поведение на пътя. Новата Corsa OPC е впечатляващо доказателство за висотата на летвата, поставена от нашите инженери в класа на малките спортни автомобили. Тя показва по категоричен начин своите забележителни способности по изпълнените със завои планински отсечки и дори на състезателната писта и доставя такова удоволствие, че човек не желае повече да слезе от нея. Tипичен OPC – страст в най-чиста форма”, сподели с въодушевление главният изпълнителен директор на Opel Group д-р Карл-Tомас Нойман.
В пълно съответствие с традициите на OPC, върховата версия в гамата на Corsa може веднага да бъде разпозната като чистокръвен член на продукцията на Opel Performance Center. Наред с новото, уникално за OPC синьо лаково покритие Flash Blue, Corsa се отличава и с нов дизайн на предната част с нови, по-големи по размер отвори за въздух. Малкият отвор, разположен пред характерно оформения капак на двигателя придава на Corsa OPC допълнителна визуална атлетична нотка. Динамично оформените странични части на каросерията с подчертани обеми в областта на праговете на свой ред се грижат за осъществяване на хармоничната връзка със задната част.
Безкомпромисният спортен дизайн на Corsa OPC намира своето логично продължение при поглед отзад към новия модел. Монтираният на задния капак спойлер се предлага в два различни варианта – семпъл заден спойлер, включен в серийното оборудване на модела и много по-внушително по форма и размери aнтикрило, създаващо още по-голяма сила на прилепяне върху задния мост. Спортният ауспух с две тръби на Remus и оформеният около тях дифузор добавят още атлетични детайли.
Бензиновият турбодвигател със 152 кВт/207 к.с. под предния капак на новото поколение Corsa OPC чака нетърпеливо да се включи в екшъна. 1.6-литровият OPC агрегат вече предлага максимален въртящ момент 245 Нм в оборотния диапазон от 1900 до 5 800 об/мин, a допълнителни 35 Нм са на разположение при нужда благодарение на функцията overboost. Мощта на OPC версията се предава към предните колела с помощта на шестстепенна механична предавателна кутия с къс и прецизен ход на скоростния лост. Благодарение и на нея ускорението от място до 100 км/ч при новата Corsa OPC се извършва за едва 6.8 секунди – с близо половин секунда по-бързо от предишното поколение Corsa OPC. При изпреварване на пета предавка, новото издение се нуждае от по-кратко с три десети от секундата време и вече ускорява от 80 дo 120 км/ч за едва 6.4 секунди. Максималната скорост на новия модел също е увеличена с 5 км/ч и вече достига 230 км/ч, но независимо от изключителните динамични характеристики, средният разход на модела възлиза на респектиращите 7.5 литра на 100 километра в смесен цикъл на движение (174 г/км CO2).
С цел да доставят мощността на двигателя на пътя по най-добрия възможен начин, инженерите на Opel са обединили усилията си с тези на специалистите от Koni, разработвайки ходова част, способна да предостави на разположение на водача новаторска система на амортисьорите. Новата технология FSD (Frequency Selective Damping или честотно селективна амортизация) позволява адаптация на работата на амортисьорите към честотата на колебанията на каросерията на автомобила и по този начин дава възможност за постигане на баланс между безкомпромисна динамика и адекватно равнище на комфорт. Опитните водачи ще могат дори да изключат напълно ESP в случаите, в които преследват границите на възможното. Нещо повече, новоразработената кормилна уредба се отличава с още по-директни реакции, с по-висока прецизност и осигурява на пилота зад волана на OPC много по-добра обратна информация.