От Land Rover са горди, че имат един от най-бързите SUV в света – Range Rover Sport SVR. Това е уникален автомобил, който постави постижение от 8:14 мин. на легендарната писта Нюрбургринг. На „Зеления ад“, както наричат трасето, наточената версия на Range Rover Sport се доближи до постижения на такива коли като VW Golf R (Mk7), Alpina B3 Biturbo (2007 г.) и Mercedes SL65 AMG (2004 г.).
Този автомобил бе представен пред медии и у нас. Е, ние можахме да го прабваме на автомобилна писта, но го карахме на самолетна – на летище Лесново, заедно с цялата гама на Range Rover Sport. Естествено, за инструктор в управлението на такъв бърз автомобил се изиства и компетентен и бърз пилот. Това бе 4-кратния рали шампион на България и носител на европейския рали трофей за 2014 г. Крум Дончев. Въпреки че е карал доста мощни коли, пилотът също бе впечатлен от качествата, мощността и бързината на автомобила. И има защо!
Британската машина е с 5,0-литров V8 двигател с компресор с 550 к.с. и 680 Нм въртящ момент. Това е с 40 к.с. и 55 Нм повече спрямо Range Rover Sport Supercharged. Агрегатът работи в синхрон със спортно настроената 8-степенна автоматична трансмисия, благодарение на която ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,7 секунди, докато максималната скорост е електронно ограничена на 260 км/ч. Трансмисията ZF има 25 режима на работа, които се избират автоматично в зависимост от стила на управление.
Range Rover Sport SVR е оборудван с пневматично окачване, което позволява просветът да бъде променян от 50 до 235 милиметра. Освен това амортисьорите променят твърдостта си в зависимост от пътните условия. Като всеки SUV на марката и член на фамилията Range Rover, SVR притежава система Terrain Response от второ поколение, която адаптира работата на мотора и трансмисията според пътните условия.
Range Rover Sport SVR разчита на пренастроен Dynamic Active Rear Locking Differential, който „се блокира по-рано и по-продължително време“, за да гарантира, че въртящият момент се прехвърля към задната ос с най-голямото сцепление. Разчита и на централен диференциал с електронно контролиран многодисков съединител, както и на системата Torque Vectoring, която постоянно балансира разпределението на въртящия момент по време на влизането в остри завои. В луксозния всъдеход естествено са използвани най-добрите технологии на най-известните марки. Спирачките са Brembo, окачването е алуминиево, подобрена е Active-Roll Control система и е препрограмирана системата Adaptive Dynamic. Естествено, в автомобила са налични всички системи за безопасност и за подпомагане на водача, които се използват от марката.
Range Rover Sport SVR има нова предна броня с големи въздухоотвори, които захранват двата интеркулера. Променени са също радиаторната решетка, въздухоотворите в предните калници, мощните странични ризи и 21-инчовите джанти, обути с гуми Continental Cross Contact гуми. Отзад има голям спойлер и гланциран черен дифузьор, обграден от четири ауспуха. В интериора се открояват и предните и задните спортни седалки, тапицирани с двуцветна кожена тапицерия. Предлагат се още алуминиева и карбонова декорация.