Макс Верстапен стана най-младият пилот, участвал в официална сесия във Формула 1, след като кара в първата свободна тренировка преди Гран при на Япония.
17-годишният холандец направи 22 обиколки и завърши на 12-та позиция – на 2,696 сек от най-доброто постижение (на Нико Розберг) и на 0,443 сек от това на Данил Квят с другото Торо Росо. Представянето му бе оценено много положително както от наблюдателите, така и от самия тим от Фаенца.
– Днес всичко бе насочено към придобиване на опит – особено на трудна писта като Сузука. Останах впечатлен от мощността на задвижващата система. Автомобилът е по-голям от тези, с които съм свикнал във Формула 3. Има толкова повече неща, за които да мислиш, докато да караш. Трябваше да направя няколко обиколки само, за да свикна с всичко това. Не поех никакви рискове, карах в собствените си лимити през цялата сесия. Трябваше да натрупам колкото се може повече километри. Трябва да благодаря на Ред Бул и Торо Росо, че ми дават възможността да карам автомобила в петък и да се подготвям за догодина. Чувствам се удобно в екипа, харесва ми да работя с хората тук. Надявам се да карам в Остин, Сао Пауло и Абу Даби. Сега вече знам какво означава да управляваш болид от Формула 1 и нямам търпение отново да се случи – обясни Макс, чийто баща Йос Верстапен проследи тренировката от бокса на Торо Росо.
Верстапен младши спря в самия край на 90-те минути за подготовка с повреда в задвижващата система. Следобед зад волана се върна Жан-Ерик Верн, който обаче имаше повече проблеми:
– Определено много труден петък, карах прекалено малко. Фактът, че не тествах в първата сесия не помогна, но трябва да кажа, че Макс свърши добра работа сутринта.
Петъкът бе труден и за Квят, който се бореше с баланса на болида си. Руснакът бързо научи конфигурацията и бе сигурен, че ще стабилизира колата за утре.
– Истински позитивното в програмата ни от днес бе представянето на Макс – коментира главният рейс инженер Фил Чарлс. – Той направи фантастична първа тренировка. Много сме доволни от него, тъй като се установи добре и даде времена, каквито не очаквахме в първия му ден. Негативното е, че се появи проблем, заради който спря на пистата. Механиците трябваше да работят много бързо, за да отстранят повредата между двете сесии. Жан-Ерик се сблъска с други грижи, след като се върна зад волана. Три спирания на трасето не е добър показател, а за съжаление Верн понесе последствията.