Съсобственикът на Лотус Жерар Лопес заяви, че Формула 1 трябва да изгради нова структура за разпределение на приходите между отборите.
Той каза също така, че спортът трябва да преразгледа нещата в този аспект, за да гарантира оцеляването на всички отбори.
Въпросът с финансовите трудности в F1 бе обсъждан от всички екипи на среща на 1 май. Планът за ограничение на бюджетите бе изоставен, след като шестте тима с представители в Стратегическата комисия – включително Лотус – изпратиха писмо на президента на ФИА, в което заявиха, че такова лимитиране на разходите е на практика невъзможно. Малките екипи се възпротивиха и поискаха допълнително разискване на ситуацията.
Разпределението на част от приходите между отборите също е предмет на дискусии заради липсата на пропорционалност. Най-големите екипи получават най-висок дял – Ред Бул и Ферари например ще вземат по над 150 милиона долара при разпределението за 2013 г. Лотус обаче ще получат 50 милиона по-малко, а най-малките тимове – между 10 и 30 млн.
– Спортът трябва да намери по-добър начин да въведе финансово равенство. Това, което бе вярно преди две години, вече не е точно така – по отношение посоката на развитие на F1. Преди две години ни обясниха, че двигателите ще бъдат използвани по-дълго и ще са по-евтини от тогавашните. Сега обаче задвижващите системи са почти два пъти по-скъпи. И днес е важно да привличаме спонсори, а не се получава като в края на 90-те години на миналия век и началото на новия – обясни Лотус пред Аутоспорт.
Лопес, чийто отбор има сериозни финансови проблеми от миналата година насам, настоя, че трябва да се намери по-равностоен начин за разпределение на приходите.
– Не казвам всички да получават по равно. Но трябва да е сигурно, че всеки тим разполага с достатъчно средства, за да оцелее и да направи достатъчно добър сезон. Това ще осигури и чудесен спектакъл. Лесно е да се каже, че искаме повече пари, защото Формула 1 е конструирана така, че когато получаваш повече, харчиш повече. Поради тази причина е необходимо базата да се стабилизира и да не се стига до изпускане на контрола – допълни той.