Начало Formula 1 News На Маникур се пазят гумите

На Маникур се пазят гумите

11
0

Три високоскоростни завоя в началото на обиколката, много бавен остър, два шикана, които се преминават с доста висока скорост са сред предизвикателствата, с които трябваше да се справят отбори и пилоти във свободните тренировки за Гран при на Франция преди днешната квалификация. Екипите имат шанс за последно да изпипат настройките за пистата Маникур в последната сесия преди официалната тренировка за място на стартовата решетка.
Като цяло реглажите за френското трасе са доста по-различни от тези, които бяха оптимални за Канада. Аеродинамичното ниво на прилепяне е на средно ниво. Изкушението да се свалят крилата, за да се постигне максимално висока скорост на правите, трябва да се преодолее, за да не се разруши представянето на останалата част от пистата.
Асфалтът на Маникур пък е известен като най-гладкият в целия календар на Формула 1. Това позволява на отборите да свалят колите възможно най-ниско до повърхността без да се опасяват от проблеми като евентуално счупване на пода по неравности например. Така се подобрява и аеродинамичното представяне, а автомобилите с по-добро поведение и отговор при високоскоростните промени на посоката, изисквани в двата шикана.
В същото време нещата много зависят от промените в температурата – условията на Маникур стават различни при само няколко градуса разлика. От това, разбира се, най-много страдат гумите. След вчерашните свободни сесии доста пилоти се оплакаха от грейнинг (късане на гумите), особено в първите обиколки. Проблемът бе особено забележим при задните.
По отношение на двигателите френската писта е от трасетата в календара със средни изисквания. Осемцилиндровите агрегати са подложени на пълно натоварване за около 63% от обиколката, като тази стойност е съвсем малко над средната за сезона.