Начало Избрани Надпреварата на Силвърстоун ще бъде истинско предизвикателство за гумите на Пирели

Надпреварата на Силвърстоун ще бъде истинско предизвикателство за гумите на Пирели

2783
0
Гран при на Великобритания 2022
снимка, Пирели

Гран при на Великобритания е десети кръг от сезон 2022 в F1. Състезанието на пистата Силвърстоун е домакин на надпревара от световния шампионат още от неговото създаване през 1950 г. Оттогава трасето е претърпяло немалко промени и има няколко отсъствия от календара на F1.

Заедно със Сузука и Спа, Силвърстоун е трасе, на което деградацията на гумите е голяма. Температурите на въздуха и асфалта по принцип не са много високи. Тази година може да има валежи в петък и събота. Очаква се сухо неделно състезание и нормални атмосферни условия, но това може много бързо да се промени имайки предвид променливото време във Великобритания.

Пирели ще предостави най-твърдите си гуми за уикенда на Силвърстоун

Единственият доставчик на гуми в F1 ще предложи на екипите най-твърдете си смеси С1, С2 и С3. Съответно те ще бъдат хард, медиум и софт.

Свръхбързите и взискателни завои като тези на Маготс и Бекетс, са огромно предизвикателство за всички състезатели. Миналогодишното състезание на Силвърстоун беше спечелено с две смени на гуми. Едното от тях беше извършена при ранния червен флаг след сблъсъка между Люис Хамилтън и Макс Верстапен. Почти всички пилоти изкараха по два стинта с медиум и един финален с хард. Тази година смесите и структурите на Пирели са напълно различни. Също така няма спринтови квалификации. Тази промяна беше немалък фактор за стратегията през сезон 2021.

характеристики на пистата Силвърстоун
снимка, Пирели
налягане в гумите на Силвърстоун
снимка, Пирели

„По време на миналогодишното издание на Гран при на Великобритания за първи път беше показан модел на автомобила за сезон 2022. Така се подчерта бъдещата посока на спорта, която започнахме от този сезон. Най-новите аеродинамични правила са разработени така, че да позволяват на пилотите да се следват по-близо един до друг за по-дълго време. По този начин трябва да се увеличи шансът за изпреварване. Както видяхме в Канада, гумите ни са проектирани така, че да осигуряват по-малко прегряване, по-голяма стабилност и по-добра управляемост в рамките на по-широк работен прозорец. Всички тези аспекти ще бъдат тествани този уикенд на една от най-предизвикателните писти за нашите смеси през цялата година“, сподели спортният директор на Пирели за F1 Марио Изола.