– След най-добрата си квалификация за сезона постигнахме най-добрия си резултат в състезание за годината – зарадва се най-после шефът на BMW Заубер Марио Тайсен. – С четвъртото и петото ни място (съответно на Роберт Кубица и Ник Хайдфелд – б.р.) сме единственият отбор с две коли в осмицата.
Пилотите на тима също бяха доволни от постигнатото. Сезон 2009 г. е много труден за екипа, а обявеното изтегляне на BMW от Формула 1 не помага за спокойната работа. Прехвърлянето на ресурси към болида за тази година обаче явно дава резултати.
– Бях втори в първия завой след старта. Изненадах се, виждайки Кими [Райконен] до мен в Червената вода. След излитането му в пети завой и връщането му на пистата се докоснахме, но без последствия. На моменти ни липсваше малко скорост. Но е хубаво пак да се борим за подиуми. Представянето ни окуражава за Монца, но трябва да разберем защо колата бе по-добра вчера в квалификацията – коментира Кубица след финала.
Очакванията на Хайдфелд бяха за по-добро класиране, но той призна, че е загубил шанс за това още в първия тур, след като гумите му не достигнали оптимална работна температура.
– Преди състезанието се чудех кои гуми точно да ползвам. Грееше слънце, заради което реших да заложа на по-твърдата смес и си платих за това. След старта опитах да спра по-късно от Ярно [Трули] на Сурс, но изпуснах колата, защото гумите не бяха достатъчно загрели. След това загубих още позиции – обясни Ник. – По-късно след първия ми бокс трябваше да скоча на спирачките в питлейна, за да не се ударя в Марк [Уебър]. Накрая бях по-бърз от Роберт, но не можех да го изпреваря, защото когато се приближиш до кола на по-малко от 2 секунди, твоят болид започва да се пързаля и губи аероприлепяне.