Прочетох материалите в електронен брой #168 от 2014 за отбора на MTV Симтек и смърта на Роланд Раценбергер. Доста интересна теза за здравината на колата. По британските медии и списания цари мнението, че колата е била и с много слаб стар мотор. Нищо чудно, че са изоставали с толкова голяма разлика.
Всеобщото заключение на всички източници за трагедията е, че предното крило е имало първи удар при агресивно преминаване на някой бордюр като Варианте Алта, още преди обиколката с фаталния инцидент. Първоначално тръгнали да прибират колата, но по радиото са дали на пилота инструкция да направи обиколка с бавно темпо и да опита маневри ляво-дясно за проверка на здравината на предното крило и окачването. Фаталната следваща обиколка вече била с бързо темпо. Комбинацията от неопитен пилот, отбор и здравината на колата са се събрали накуп.
Шефът на екипа до колкото помня, беше казал че са подсилили захващането на предното крило на втората кола в неделя с по-голям диаметър и по-дълги болтове, защото ги е било страх да не се повтори инцидента. В този ред на мисли, бих желал да попитам коя кола от Формула 1 е постигнала най-добри резултати с минимален бюджет?
Въпрос на Огнян Истатков
#ClubS1 #askTenchev #Formula1 #FormulaOne #RolandRatzenberger #Ratzenberger