Популярното американско издание Insideline е направило равносметка на автомобилната промишленост от началото, положено преди 125 години, до наши дни, подбирайки 100-те най-добри и най-лоши автомобила за всички времена. В класацията е оценявана не само външността на моделите, а по-скоро ценността им в рамката на марката, техническите качества и съответствието им на съответната епоха.
Все пак авторите на рейтинга са взимали под внимание особеностите на американския пазар, така че някои оценки изглеждат доста субективни.
В списъка на 100-те най-лоши автомобила има и коли напълно непознати за европейците, така че ще отделим тези, които все пак познаваме по-добре.
Интересното в случая е и това, че в класацията са намерили място и няколко изключителни модела, даже знакови за бранша, като Mercedes-Benz 300SD от 1979 г., култовият Chevrolet Corvette от 1975 г. и т.н. Но да караме подред.
100. Pontiac Solstice от 2006 г.: (Познат в Европа и у нас като Opel GT) Злочеста идея, убита с компоненти като за боклукчийски кофи, смешен таван, шантав кокпит и багажник с място за една-единствена тениска. Той трябваше да спаси Pontiac. Вместо това този немощен дебелак, грубо конструирано парче отпадъци, спомогна за загиването на марката.
99. Fiat 124 Sport Coupe от 1967 г.: Спретнатата малка кола с две врати бе съсипана от отвратителната руска стомана, която тогава Fiat използваше. Ръждата бе стандартно оборудване за всеки един 124 Sport Coupe.
97. Daewoo Nubira (1999 г.): За кратък и не много успешен период корейците от Daewoo продаваха коли в Щатите. Никой не им обърна внимание и Nubira бе причината за това.
94. Ariel Atom (1996 г.): Прякорът й е Отблъскваща жените. Перфектна за писта, пълна мъка на всякакъв нормален път. Каската не служи само за безопасност, тя е и покрив за водача, предно стъкло и служи едновременно за подгряване, вентилация и климатик. Каската също така пречи на всичките ви познати да видят кой кара колата.
93. Vector W8 (1989 г.): Рожбата на Джералд Уигърт с 625 к.с. и струваща над $400 хил. бе абсолютна глупост за времето си, което и сложи край на живота й. Само 17 екземпляра намериха купувачи, които постоянно трябваше да бъдат следвани от кола на пътна помощ.
91. Dodge Challenger (1978 г.): Купе на Mitsubishi Galant, носещо името на muscle car легенда. Топдвигател? 2,6-литров, четирицилиндров със – гадост! – 105 к.с. Базовият 2-литров пък бе само със 72 кончета.