Кими Райконен имаше известни проблеми в първия ден на уикенда в Австралия. Въпреки това финландецът успя да завърши на седмо място след края на втората свободна тренировка. Както бе разкрито от Стефано Доменикали, Райконен работи по съвсем различна програма от Алонсо, с цел да се обхване по-широк диапазон от работата с нови задвижващи системи.
„Имахме напрегнат ден днес, който не премина без проблеми“, обясни Райконен. „Те обаче не ни спряха да съберем достатъчно данни за поведението на колата и за качествата на гумите.
Довечера разбира се ще имаме още работа за вършене. Особено след като трябва да установим, от къде дойдоха проблемите. Трябва да подобрим значително представянето си за квалификацията и състезанието.“
„Опитахме се днес да направим най-доброто при тези отлични условия на пистата“, обясни и шеф инженерът Пат Фрай. „Изпробвахме различни настройки и стратегии за състезанието, защото има възможност от превалявания, най-вече в събота.
В първата тренировка се съсредоточихме върху баланса на колата. Трябваше да се подобри усещането на пилотите върху колата при спиране. Във втората пък направихме сравнение на гумите и опитахме по-дълги серии от обиколки.“
В тях Ферари изглеждаха с времена от 1:34.6 мин. на около секунда от екипа на Мерцедес. Райконен пък бе и по-бавен заради технически трудности.
„Много е трудно при новите системи да накараш всичко да работи перфектно“, казва в заключение Фрай. „Пред нас има още дълъг път и е много важно да останем концентрирани върху главното.“