Втора част
Ферари завършиха Гран при на Монако на 69 секунди от победителя. Защо се получи така? Очевидно Макларън бяха най-бързи на тази писта, но дали това бе единственото обяснение? Инженерите на Ферари не вярват, че по-дългата база изигра ключова роля и нямаше признаци “червените” да губят повече време в по-бавните участъци на трасето. Пилотите обаче имаха проблем със загряването на гумите до оптимална работна температура. Макларън бяха с чудесни настройки и бе ясно, че се справят най-добре от всички. Реглажите им бяха такива, че позволиха на Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън да карат максимално близо до бариерите от вътрешната страна на завоите с перфектно поведение на задницата при излизане от кримите. Единственото им притеснение бе сериозно износване на задните гуми, но след като върху пистата се наслои гума, този проблем бе решен.
Ферари изгубиха един от козовете си в квалификацията, когато Райконен се удари в ограда и си счупи окачването.
– Очаквах недозавиване, влизайки в този завой, но такова нямаше – обясни Кими.
От 16-ти на старта той прекара цялото състезание в трафик и завърши осми. Маса се справи доста по-добре, но нямаше късмет с изостаналите болиди и загуби 15 секунди зад Антъни Дейвидсън, който бе наказан с преминаване през питлейна заради пренебрегване на сини знамена. Експериментът с използването на супермеките гуми след първото спиране на Маса не се получи и не бе решението, на което Ферари се надяваше. След 40 обиколки Фелипе бе на 40 секунди от Макларън и му бе наредено да намали темпото, за да си пази двигателя за Канада.
Ферари трябва да са благодарни на BMW, че завършиха трети. Немско-швейцарският екип можеше да ги затрудни, но избра прекалено консервативна стратегия. И двамата им състезатели бяха с тактика с 1 спиране поради страх от излизане на кола за сигурност. Кубица не можеше да си го обясни…
– Ако погледнете времето ми във втората част на квалификацията, бях достатъчно бърз да съм на първа редица ако ме бяха заредили с гориво за 2 стопа. Със сигурност щях да победя Маса. В състезанието, след като Барикело се махна от пътя ми, с лекота въртях обиколки около 1:16 мин с гуми карани 40 обиколки. Това щеше да ме изведе до трето място.
Мениджърът на отбора Цендер отговори:
– Ако колата за сигурност бе излязла между 10-ия и 50-ия тур, Роберт също щеше да е трети.
В края на състезанието Кубица остана без тракшън контрол за една обиколка и това за малко да го изненада в завоя Льовс. Както обясни Марио Тайсен:
– Казахме на Роберт кои бутони на волана да натисне, за да рестартира системата, но му отне една обиколка преди да ни чуе. Затова механиците в гаража бяха в готовност да му помогнат в случай на нужда.
Хайдфелд бе един от тримата (освен Сато и Алберс), които стартираха със супермеките гуми, но му отне 20 обиколки, докато ги накара да заработят.
– Имах много лош грейнинг и отпред, и отзад. Колата просто се пързаляше.
Това струваше точки на Розберг.
– Състезанието ми приключи, след като бях изпреварен на старта – сподели пилотът на Уилямс. – Не мога да разбера защо BMW изпрати и двете си коли да се състезават с едно спиране при положение, че колата им беше бърза колкото Ферари.
Проблемът на Розберг бе прекалено добрият старт. Докато той се бореше с Фисикела за четвърта позиция, бе побутнат и това позволи на Хайдфелд да се промъкне. Поне Уилямс записаха 2 точки чрез Вурц, който кара добре и без грешки с едно спиране. Уилямс, както и Макларън, направиха добри настройки за това състезание, но проблемът им с нестабилната задница при спиране не бе толкова очевиден на Монте Карло, тъй като бе компенсиран с настройки за по-силно прилепяне.
Единственият отбор, който направи крачка напред, бе Рено. Ново предно крило на основата на миналогодишното помогна да се изчисти недозавиването при висока скорост.
Фисикела както винаги бе силен по улиците на Монако и бе възнаграден с 5 точки. Ковалайнен обаче отново изживя лош уикенд и постепенно започват съмненията дали не е бил надценен.
– Посоката на развитие е обнадеждаваща – анализира президентът на Рено Карлос Гон. – Затова не упражняваме никакъв натиск върху Флавио и отбора. Не мога да очаквам титла от него всеки сезон. Единственото, което искам, е Рено да е част от шоуто, което значи, че трябва да сме способни да се борим за титлата.
Хонда изглеждаха малко по-добре този уикенд поради 2 причини:
– 3 десети спечелихме Дженсън и аз – пресметна Барикело. – Други 3 – от промени по колата.
Барикело използва моментната си добра форма, за да започне преговори по удължаване на договора с още 1 година. Шансовете му са големи, тъй като очевидно се справя по-добре от съотборника си този сезон.
Докато Хонда се подобрява, Тойота отново се провалиха. И двамата пилоти никакви ги нямаше и за първи път Ралф Шумахер започва да се притеснява за бъдещето си в F1. Във всички свободни тренировки той завърши 20-ти, а в състезанието бе последен в началните 24 обиколки.
– В момента не мисля за договора за следващата година. Ще се опитам да реша проблемите – опита се да омаловажи нещата Ралф.
Тойота освен Хонда, Торо Росо, Продрайв, Уилямс и Спайкър, е един от отборите, където могат да се намерят свободни места за нови пилоти догодина. В Торо Росо Скот Спийд е под напрежение, но американецът отговори със силно състезание в Монте Карло, вероятно най-доброто в кариерата му във Формула 1.