16-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 ще се проведе в края на тази седмица на пистата Йонгам в Корея. Световната титла при пилотите вече бе спечелена от Себастиан Фетел (Ред Бул), но екипите не се отказват да преследват успехи и в последните стартове от 2011 г.
1. Двигател
На пистата в Корея мощността не е от най-голямо значение, но дългите прави в началото на обиколката облагодетелстват по-силните агрегати. За по-нискоскоростните завои като 1, 4 и 6 е важна плавната работа на мотора, за да се пази достатъчно скорост на излизане от кривите.
2. Спирачки
Спирачките не са подложени на екстремно натоварване. Има три места, където спирането е по-сериозно: завои 1, 3 и 4, както и в края на дългите прави.
3. Окачване
Настройките на автомобила са компромис между необходимостта от повратливост – колата да сменя достатъчно бързо посоката при висока скорост, което изисква по-твърди реглави – и по-мекото окачване, нужно за бавните завои. Една от основните характеристики на трасето е много гладката повърхност. Липсват каквито и да са сериозни неравности. Това означава, че болидът може да бъде свален много ниско.
4. Задно крило
Нивото на аеропритискане е подобно на това на Сузука. В Корея има дълги прави, но въпреки това крилото може да е по-изправено, тъй като не се гони изцяло чиста скорост. Реглажите са подобни на Спа или Монреал.
5. Гуми
Софт и суперсофт ще са типовете гуми за уикенда в Корея. С тях не би трябвало да има проблеми със загряването. Предизвикателството с най-меката смес в цялата гама на Пирели ще е да издържи достатъчно дълго – има вариант да не изкара и бърза квалификационна обиколка. Високоскоростните завои поставят под доста голямо натоварване гумите.
6. Предно крило
С настройките на предното крило се търси балансиране на автомобила за средно- и високоскоростните завои. Близки са до тези на Силвърстоун или Сузука.