Не е лесно да се намери заместител на наказанията в решетката във Формула 1. Това твърди шефът на екипа на Хаас Гюнтер Щайнер преди началото на уикенда в Сингапур.
В последните няколко месеца се заговори за това, че ще се търсят други начини пилотите да бъдат санкционирани при превишаване на позволените за сезона компоненти на задвижващата система и при опасни маневри на пистата по време на тренировките и квалификацията.
Причината е, че наказанията на грида са много непопулярни сред феновете. Последните информации са, че те ще бъдат прилагани и през следващите години, преди да бъде намерен техен адекватен заместител. А такъв засега няма.
„Трудно е да са намери друго решение, каза Щайнер. – Ако наказанието е твърде малко, ще е лесно за отборите да започнат да харчат повече пари и да печелят предимство.
Това е като да получите глоба за опасно пускане от бокса. 5000 евро за отборите във Формула 1 са нищо. Ако спечелиш 1 десета от секунда за сметка на тези 5000 евро, ще го правиш всеки ден.“
Щайнер също така отхвърли предположенията, че може да бъдат въведени ограничения по колите под формата на наказания. Сред тях са добавяне на баласт към автомобила или използване на по-малко гориво в състезанието.
„Мисля, че това ще бъде още по-объркващо спрямо наказанията в решетката, каза шефът на Хаас. – Санкциите на грида се обясняват от коментаторите преди състезанието и всичко е добре. Към момента не са намерени по-добри решения и оставаме със сегашните.“