Нелсън Пикет младши е получил известие от отбора си за освобождаването си, съобщи лично пилотът в специално изявление, изпратено до медиите.
„Получих известие от отбора на Рено F1 за намерението им да ме спрат да карам за тях в остатъка от настоящия сезон във Формула 1. Искам да кажа благодаря на малката група, която ме подкрепяше и работеше заедно с мен в Рено F1, въпреки че е очевидно, че приемам новината с огромно разочарование. Но в същото време усещам облекчение, тъй като това е краят на най-лошия период в кариерата ми, а сега ще имам възможността да продължа напред, да се опитам да възстановя репутацията си на бърз пилот, който побеждава.„
Нелсиньо продължава изявлението си с изброяване на успехите си, още от годините, когато се състезава с картинги.
„Пътеката до F1 винаги е била трудна, така че баща ми и аз подписахме мениджърски договор с Флавио Бриаторе, за когото вярвахме, че е отлична опция с необходимите контакти и управленчески умения. За съжаление това се оказа началото на черния период в кариерата ми.“
От този момент нататък Пикет младши напада в абсолютно прав текст Бриаторе:
„Като начинаещ в F1 можех само да очаквам от отбора си подкрепа и подготовка за предстоящата ми задача. Вместо това към мен се отнасяха като към „оня, който кара другата кола“, като не ми обръщаха никакво внимание. Освен това 15 минути преди квалификации и състезания мениджърът ми и шеф на отбора (Бриаторе) ме заплашваше, заявявайки, че ако не постигна добър резултат, той има готов пилот, който да дойде на мое място.
За сезон 2009 г. Бриаторе ми обеща, че всичко ще е различно и че ще получавам „поне равно отношение“ вътре в тима. Накара ме да подпиша договор на база представянето ми, с който ме задължаваха да спечеля 40% от точките на Фернандо Алонсо до средата на състезателната година. Сигурен съм, че ако имах същите условия като неговите, лесно щях да взема нужните по контракт точки.
За съжаление обещанията отново не се превърнаха в реалност. С новия автомобил аз направих 2002 км тестове, докато Фернандо за сравнение навъртя 3839 км. Само три от моите тест дни бяха при сухо време – един-единствен в случая на Фернандо бе на мокро. Аз правех проби с тежък болид, твърди гуми, най-вече в първите дни от сесиите (когато пистата е бавна, а издръжливостта лоша) или при лошо време. Фернандо караше лек автомобил с меки гуми в сухи, добри условия. Така и не получих шанс да се подготвя за квалификационната система. Във Формула 1 днес разликата между 1-о и 15-о място понякога е по-малко от секунда. Това означава, че 0,2 или 0,3 секунди могат да ти спечелят осем позиции.“
Според Пикет всички условия са били в полза на испанския му съотборник и той въобще не е имал шанс да направи каквото и да било. Освен това споменава, че не е получавал подобренията по автомобила, обяснявайки с подробности колко по-добри биха били позициите му в противен случай.
„Вярвам безусловно в таланта и представянето си. Условията, с които трябваше да се справям през изминалите две години, бяха най-меко казано много странни. Ако сега трябва да обяснявам, то съм сигурен, че всичко се дължи на нечестната ситуация. Винаги съм вярвал, че да имаш мениджър е част от това да си от екипа. Мениджърът би трябвало да те окуражава, да те подкрепя, да ти дава възможности. В моя случай бе обратното. Флавио Бриаторе бе моят екзекутор„, категоричен е Пикет в изявлението си.
Слухове за обтегнатите отношения между пилота и шефа на Рено Флавио Бриаторе има от дълго време. Като знак за не особено добрите им отношения бе изтълкуван и фактът, че италианецът си събра багажа и си тръгна от пистата Хунгароринг след отпадането на Алонсо, без да се интересува, че Пикет продължава в състезанието. Последната война на думи се разрази в италианската преса, където Нелсиньо заяви, че Бриаторе се интересува единствено и само от парите.