Истински кошмар преживя отборът на Рено в Сингапур, където пилотите на отбора Бруно Сена и Виталий Петров успяха да вземат едва 15-та и 18-та позиция на стартовата решетка за утрешния 14-ти старт от Формула 1 за 2011 г. В тима очакваха да имат трудности на уличното трасе, но едва ли някой подозираше, че руснакът няма да прескочи дори Q1.
– Усилията ни бяха на ниво, но за съжаление се оказаха недостатъчни – призна бразилецът. – Натиснах сериозно и допуснах грешка, от което задните ми гуми въобще не се държаха добре в последните 7 завоя. Човек определено трябва да се пази от бордюрите тук! Мога да съм на около 90% доволен от обиколката си, а и щеше да е безкрайно трудно да извлека повече от автомобила. Може би една-две позиции максимум. Поне направихме крачка напред по отношение пазенето на гумите, а и спирачките изглежда не са проблем.
Петров опита да стабилизира максимално своя R31 в последната свободна тренировка, но така или иначе не можа да се справи. Той заяви, че е сбъркал в последния си бърз тур и е загубил битката за класиране в Q2 с 0,4-0,5 сек. Единственото положително нещо за него бе, че спести гуми за надпреварата.
Проблемите на Рено на бавните трасета – не само улични, но и в Унгария – са нещо, с което отборът трябва да се занимае сериозно, заяви от своя страна техническият директор Джеймс Алисън.
– В сравнение със Спа – при само два старта разлика и едва няколко промени по настройките на задното крило – загубихме около 1,8 секунди и приблизително 8 места на стартовата решетка. Така и не можахме да стабилизираме задната част и съответно сцеплението бе много зле и днес. Няколко автомобила правеха дълги серии в третата свободна тренировка, а това често е израз на тревога за спирачките. При нас няма такава и това може да се окаже плюс. Но спечелването на точки ще е резултат от малшанса на други пилоти и евентуалното ни финиширане невредими – обясни още Алисън.