Хонда се опасява, че може да изостава при завръщането си във Формула 1 от останалите производители на двигатели.
Японската компания обяви, че ще доставя агрегати на Макларън от 2015 г. До тогава обаче Ферари, Мерцедес и Рено ще имат вече едногодишен опит с 1,6-литровите турбомотори и цялостните системи за задвижване.
Според спортния шеф на Хонда Ясухиса Араи опитът от 2014-та на останалите производители може да им позволи да напредват по-бързо през първата година от връщането на японците в спорта.
– Неучастието ни през 2014-та има както предимства, така и недостатъци. Много неща се случват по време на един сезон в F1. За нас е добре, че ще можем да наблюдаваме ставащото. В същото време обаче няма да можем да присъстваме физически на пистата и да виждаме проблемите. Други отбори ще могат да решават нещата и да вървят напред в течение на надпреварите. Как ще прогресират е мистерия и инженерите ни ще разчитат на въображението си – обясни Араи пред списанието на ФИА Ауто.
Той обаче вярва, че предишното, изключително успешно партньорство на двете компании ще е добра основа за бъдещи успехи:
– Имаме страхотна история заедно – 15 победи от 16 състезания през 1988 г. По-важното обаче е взаимният респект, който имаме едни към други за начина ни на работа и провежданите процеси. Освен това притежаваме една и съща настройка – преследваме победата, а това е много важно.