Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ник Честър: Лотус могат да са най-бързия екип със задвижваща система на...

Ник Честър: Лотус могат да са най-бързия екип със задвижваща система на Рено

40
0
Ник Честър

Лотус могат да са най-бързия екип със задвижваща система на Рено, смята техническият директор на отбора от Енстън Ник Честър.

Тимът пропусна първия предсезонен тест на пистата Херес в Испания. Там обаче екипите, работещи с френския производител, имаха толкова много проблеми, че всъщност липсата не им се отрази твърде негативно, каквито очаквания имаше. Е22 излезе официално на писта едва в Бахрейн, но след края на първата сесия там Лотус са само с 26 обиколки по-малко от четирикратните шампиони Ред Бул.

Мисля, че можем да сме водещият екип с Рено – сподели Честър. – Със сигурност се справихме сравнително добре на тренировките в сравнение с останалите тимове със задвижваща система на Рено. Знам, че те имат известни проблеми. Всичко, което можем да направим, е да се съсредоточим върху колата си и да свършим максимално добра работа. А дори да сме най-добрия екип с Рено, то трябва да натискаме, за да настигнем останалите.

Според техническия шеф на Лотус Мерцедес са толкова напред, че до Австралия едва ли ще може да се навакса разликата спрямо тях и отборите с тяхната задвижваща система:

Те направиха два страхотни теста и стигнаха едно много добро ниво. Ние регистрирахме сериозен прогрес, те едва ли ще постигнат много по-голямо подобрение преди Мелбърн. Честно казано обаче, разликата е доста сериозна.

Едно от най-големите предизвикателства в новите болиди е охлаждането. Честър обясни, че в Лотус са предпочели консервативен дизайн пред това да рискуват, знаейки, че в тази област ще има сериозни грижи.

Изискванията за охлаждането са толкова по-високи в сравнение с тези на V8, системите са много по-сложни и постигането на баланс е трудно. Вложихме сериозни усилия в детайлите около задвижващата система. Част от концепцията ни бе да си оставим известно пространство за действие, отчасти защото знаехме, че няма да имаме кой знае колко време за подготовка преди първата надпревара. Сложно е да правиш големи промени по охлаждането навреме за началния старт. По-добре е да имаш повече резерви – допълни той.