Нико Розберг постигна най-добър резултат в днешната втора свободна тренировка за Гран при на Испания и вдъхна отново надежда за силно представяне на тима си Уилямс. Тя се подсили и от второто време, което записа съотборникът му Казуки Накаджима, като и двамата постигнаха резултатите си с меки нови гуми. Тимът обаче отново демонстрира и своите проблеми, като в последните минути, когато загряваше гумите си, Нико просто спря на 10-и завой, най-вероятно останал без гориво или защото електрониката бе изключила работата на мотора му.
Трето време за радост на испанските фенове постигна Фернандо Алонсо с Рено, който дълго време подготвяше колата си за неделното състезание с повече гориво. Към края обаче сложи по-мекия тип и с по-лека кола постигна отлично време.
Зад него останаха фаворитите от Браун Гран при и Ред Бул. Четвърта позиция зае Рубенс Барикело, следваха го Марк Уебър, Дженсън Бътън и Себастиан Фетел.
Двата топтима проведоха образцово втората сесия днес, като особено пилотите на Браун демонстрираха пълна хармония в работата си и в дълги серии от обиколки сравняваха гумите, като в момента, в който единият състезател бе с меките за този уикенд (медиум), другият бе с твърдия (хард) и след това обменяха данните си.
Силно се представи днес и Нелсън Пикет, чиято програма бе насочена повече към работата му с по-малко гориво и меки гуми, за да се подготви по-добре за утрешната квалификация, в която по принцип има повече проблеми.
Нелсън остана осми и отново на няколко пъти се въртя и напуска пистата, но темпото му бе добро.
Пилотите на Макларън и Ферари се движеха с времена около 10-а позиция, но с малки разлики от първите. При Макларън Хейки Ковалайнен най-после възприе новата аеродинамика на предната част на тима си и с меките гуми записа 14-о време зад съотборника си Люис Хамилтън, при когото нещата вървяха гладко с повече гориво.
Кими Райконен с напълно новото шаси на Ферари, но и с доста повече нови елементи (като нови страници на предното крило и дефлектори) постигна 10-о време. Фелипе Маса с по-тежкото шаси и без някои от тези елементи, но с новия двоен дифузьор, постигна 15-и резултат.
В тренировката практически не можа да участва изобщо Адриан Сутил, чиято горивна система имаше много сериозен проблем и бензинът просто не стигаше до мотора. Пилотите на Тойота пък, който са смятани за претенденти поне за място на подиума, нямаха успех, най-вече поради невъзможността да загреят добре меките гуми, въпреки че температурата на асфалта бе цели 42 градуса, а на въздуха – 24.