Нико Розберг с Мерцедес бе най-бързият пилот във втората тренировка на пистата Сахир в Бахрейн. В неделя на нея ще се състои първото състезания за 2010 г. във Формула 1.
Нико демонстрира отлична скорост след обяд в къса серия от обиколки, като още в началото на вторите 90 минути за деня направи две излизания от по 3 тура. Неговият съотборник Михаел Шумахер също записа две къси серии – съответно от по 4 и 3 обиколки в началото на втората сесия и при втората симулация постигна трето време за деня, потвърждавайки, че новият дифузьор, (монтиран за първи път днес) е чудесна стъпка напред. По-късно през деня и двамата пилоти на Мерцедес потърсиха добро темпо и в дълги серии.
Отлична скорост още в началото на тренировката демонстрираха и пилотите на Макларън Мерцедес. Люис Хамилтън и Дженсън Бътън имаха близка програма до тази на Мерцедес – с къси излизания в началото, при които също дадоха постижения, наредили ги напред в класирането. Хамилтън остана втори, Бътън е четвърти. При вторите серии от обиколки Люис пробва меките гуми суперсофт, а съотборникът му бе още с твърдите. След това в най-дългите изпитания Бътън бе с меките, а Хамилтън – с медиум, като при това Дженсън бе в по-дълга серия и по-тежък.
В същото време съперниците от Ферари имаха коренно различни програми следобед. Фернандо Алонсо кара само в три дълги серии – последователно 9, 8 и още 8 тура. Второто излизане бе с меките гуми, но без да се търси скорост. Подобна бе и програмата на Фелипе Маса, който направи общо 30 обиколки в 3 серии и записа седмо време.
Пилотите на Ред Бул не започнаха уикенда по най-добрия начин. Себастиан Фетел излезе от пистата и трябваше да сменя спирачки. Марк Уебър пък имаше проблем с колата, който му коства време. Двамата обаче имаха близка програма до Ферари и в крайна сметка Фетел стана 5-и, а Уебър 17-и.
Много бързите състезатели тази сутрин от Форс Индия се съсредоточиха върху тренировки за състезание и заеха по-задни позиции: Адриан Сутил бе 12-и, а Лиуци – 14-и.
В дъното на колоната пилотите на Лотус Хейки Ковалайнен и Ярно Трули изпревариха колегите си от Върджин в класирането при новаците. В Лотус преместиха центъра на тежестта напред в обедната пауза и монтираха нови аероелементи. В същото време във Върджин се бориха дълго с хидравличен теч в колата на Лукас ди Граси и бразилецът почти не участва във втората сесия. Тимо Глок обаче изпробва аеродинамичните подобрения.
В бокса на Испания Рейсинг така и не успяха да накарат колата на Карун Чандок да се движи заради проблем с електрониката, който не позволяваше управление на скоростите и съединителя. Бруно Сена все пак кара, но остана на 11 сек от Нико Розберг и накрая получи повреда.