Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Нико Розберг с победа в Гран при на Германия

Нико Розберг с победа в Гран при на Германия

40
0
германия,Мерцедес,Нико Розберг,Хокенхайм

Нико Розберг спечели Гран при на Германия след безпроблемен поход от старта до финала. На втора позиция зад пилота на Мерцедес се нареди Валтери Ботас с Уилямс, а трети е стартиралият от 20-а позиция Люис Хамилтън.

На четвърта позиция се нареди Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул, следван от Фернандо Алонсо (Ферари), съотборника си Даниел Рикиардо, Нико Хюлкенберг (Форс Индия) и Дженсън Бътън (Макларън). Останалите места в точките бяха за Кевин Магнусен (Макларън) и Серхио Перес (Форс Индия).

Надпреварата започна при значително по-ниски температури от предишните дни. До така чакания от мнозина дъжд обаче така и не се стигна.

Нико Розберг поведе без проблеми след старта, но зад него стана сериозен инцидент. Фелипе Маса и Кевин Магнусен се сблъскаха при влизането в първи завой и бразилският пилот на Уилямс отново отпадна още в първата обиколка, подобно на състезанието във Великобритания. В стремежа си да избегне двамата си съперници Даниел Рикиардо напусна трасето и загуби доста позиции. Магнусен се отърва само с уплаха, но бе принуден да мине през бокса за смяна на гуми.

На трасето за две обиколки излезе кола за сигурност. След прибирането и Розберг отново поведе, пред Ботас, Фетел, Алонсо, Хюлкенберг, Бътън и Перес.

Хамилтън, стартирал от 20-а позиция заради смяна на скоростна кутия след вчерашния инцидент в квалификацията, започна бавно да си пробива път напред и в шестия тур бе 14-и, преследващ изостаналия Рикиардо. Двамата се движеха зад Адриян Сутил, когато успяха да изпреварят без особени проблеми на шести завой, въпреки леко докосване между болидите на Заубер и Мерцедес.

Така двамата бяха на ръба на точките, като пред тях се движеше групата Квят, Райконен и Верн.

Деветата обиколка се оказа доста неприятна за младия руски пилот на Торо Росо, който при опита си да изпревари Перес в борба за седмото място допусна контакт между двамата при влизането в осми завой и се завъртя. Това го върна няколко позиции назад.

В средата обаче вреше и кипеше. След като изпревариха без особени проблеми Верн, Рикиардо и Хамилтън атакуваха Райконен в 12-ата обиколка.. Австралиецът успя да го изпревари на осми завой и се залепи зад Перес, а Райконен контрира Хамилтън при влизането на стадиона и успя да запази деветата си позиция.

Алонсо влезе за първа смяна на гуми в 13-ия тур, но не това бе интересното в този момент. С изключително късно спиране на шести завой и блокиране на гумите си Хамилтън успя да изпревари едновременно Райконен и Рикиардо, които определено имаха проблеми с гумите си. При разминаването на колите на Мерцедес и Ферари се стигна и до лек контакт, който струваше части от предното крило на болида на Райконен.

В 14-ия тур Перес влезе в бокса, а обиколка след него същото направиха Фетел и Хюлкенберг. Пилотът на Ред Бул излезе на пистата между Райконен и Алонсо, но с рискована атака успя да изпревари финландеца на шести завой, макар и отново след контакт.

Розберг и Ботас влязоха едновременно за първата смяна на гуми в 16-ия тур. Двамата излязоха първи и трети, а втори между тях бе стартиралия с меки гуми от 20-а позиция Хамилтън. Фетел бе четвърти, следван от Алонсо и Райконен.

Ботас бе само на 1,5 сек зад Хамилтън, който все още не бе спирал в бокса. След влизането си в бокса пък Рикиардо излезе на 12-а позиция, но бързо успя да изпревари Верн и Квят и да влезе в топ 10. Райконен направи едва в 21-ата обиколка своя първи стоп и това позволи на Рикиардо да мине още позиция напред. Райконен пък излезе едва 14-и зад Грожан, Перес и Сутил. Със супер меките си нови гуми обаче финландецът бързо се справи със Сутил и Грожан, и подгони измъкналия се напред Перес.

С нови гуми пък Ботас успя да се справи с Хамилтън на фибата на шести завой и да излезе отново на втора позиция. Фетел също започна да настига пилота на Мерцедес, чиито гуми изглежда бяха в края на своя живот. От своя страна обаче Алонсо започна да се приближава зад пилота на Ред Бул.

Райконен успя да влезе отново в топ 10 след като изпревари Перес при влизането за шести завой. Следващото препятствие бе Кевин Магнусен, но и той бе преодолян без особени проблеми на същото място.

В 27-ата обиколка Хамилтън направи своето първо спиране и постави отново меки гуми, с каквито бе стартирал. Той се върна на пистата осми зад Даниел Рикиардо и пред Кими Райконен.

В 29-ата обиколка Хамилтън успя да изпревари съперника си при излизането от фибата и се качи на седма позиция. При опита си да изпревари Дженсън Бътън в 30-ия тур се стигна до удар между двамата бивши съотборници в Макларън, който доведе до повреди по предното крило на колата на Мерцедес, което се заби в кутиите на радиаторите на Макларън-а. Малко по-късно Хамилтън все пак изпревари Бътън, който пък влезе за втори път в бокса. Пилотът на Макларън излезе на девета позиция зад Райконен.

Хамилтън вече бе шести и се доближи до борещия се с проблеми по колата си Хюлкенберг. Без особени проблеми той изпревари съперника си в 33-ия тур и вече бе пети, на четири секунди зад Алонсо. Испанецът обаче не остана дълго на пистата и влезе за втора смяна на гуми в 34-ата обиколка. Заради това Райконен бе оставен на пистата за още една обиколка въпреки че финландецът се оплака от състоянието на гумите си.

Фетел влезе в 35-ата за втората си смяна и излезе пред Алонсо. Испанецът обаче имаше предимство от една обиколка, в която бе успял да загрее гумите си и изпревари без проблеми пилотът на Ред Бул при влизането във фибата.

Така в челото Розберг и Ботас продължаваха да се движат с разлика от 15 сек помежду си, Хамилтън бе трети пред Хюлкенберг, Алонсо, Фетел, Бътън и Рикиардо.

С новите си гуми Алонсо и Фетел успяха без особени проблеми да изпреварят Хюлкенберг в 39-ия тур. Това бе знак, че пилотът на Форс Индия трябва да смени гумите си, което той направи в 40-ата обиколка.

И двамата пилоти на Мерцедес се оплакаха от проблеми с предна лява гума, което означаваше, че скоро и те ще трябва да направят вторите си спирания. Ботас влезе в бокса в 41-ата обиколка. Тур по-късно същото направи и Розберг. Германецът отново излезе начело пред Хамилтън и Ботас, който бе на по-малко от секунда пред Алонсо.

В 42-ата обиколка Хамилтън бе извикан в бокса, но супер меките гуми щяха да имат затруднения да изкарат в оставащите до края обиколки.

Розберг водеше с повече от 12 сек пред Ботас, Алонсо, Фетел, Хамилтън, Бътън и Рикиардо. Фетел се опитваше да си върне позицията от Алонсо, но в същото време получи съобщение от бокса да пести бензин.

Фетел направи последно трето спиране в 46-ата обиколка, а на пистата колата на Квят се запали при влизането на стадиона.

Хамилтън с големи стъпки се приближаваше зад Алонсо, а Фетел излезе зад Дженсън Бътън.

В 49-ата обиколка Хамилтън без особени проблеми изпревари Алонсо и излезе трети, а Фетел от своя страна се справи с Бътън в битка за петата позиция.

Колата на Сутил се завъртя при излизането на старт финалната права, което доведе до жълти знамена. Хамилтън се възползва от тази фаза и направи последно спиране, излизайки зад Алонсо и на близо 5 сек от Фетел. В Мерцедес рискуваха, като отново заложиха на супер меки гуми за оставащите 14 обиколки.

В 53-ия тур Рикиардо изпревари Хюлкенберг в борба седмата позиция. Розберг продължаваше да води с 17 сек пред Ботас, Алонсо, Хамилтън, Фетел и Бътън.

Алонсо имаше сериозни затруднения с гумите и това позволи на Хамилтън лесно да го изпревари. Испанецът влезе за последна смяна в 56-ия тур и излезе едва седми зад Рикиардо. Австралиецът от своя страна успя да изпревари Бътън и да се изкачи до пета позиция. Скоро и Алонсо прескочи британеца и зае шестото място.

Хамилтън от своя страна бързо се приближаваше към Ботас, но въпросът бе дали гумите му няма да се предадат преди края на надпреварата. Опасността и за двамата при сериозна борба бе да изтощят тотално гумите си.

В същото време се разигра интересна борба между Рикиардо и Алонсо за петата позиция, като преди фибата изглеждаше, че испанецът без проблеми ще реши битката в своя полза. Австралиецът обаче контрира и успя да остане пети. Последваха още няколко атаки, които обаче Рикиардо отново контрира или блокира. Все пак в 63-ия тур пилотът на Ферари успя да се пребори със съперника си и да заеме пета позиция.

Отпред Хамилтън се опитваше да изпревари Ботас, но пикът в представянето на супер меките гуми изглеждаше отминал. Битката за второто място оставаше единствената интересна подробност в състезанието. Розберг бе далеч напред, а Хамилтън се опитваше да минимизира загубата на точки. Той обаче така и не успя да изпревари Ботас, чийто гуми в края изглеждаха в по-добра форма.

Така Розберг продължава да води в класирането при пилотите с преднина от 14 точки пред съотборника си Люис Хамилтън. При конструкторите пък Мерцедес е далеч пред преследвачите си.

Следващото състезание в Унгария е следващата неделя, където се очакват отново високи температури и интересна надпревара.