Начало Video Nissan представи новия Qashqai

Nissan представи новия Qashqai

2908
0

Nissan представи днес новото поколение на своя бестселър Qashqai в канала си в YouTube. От появата на първото поколение през 2007 г. досега са продадени над 3 млн. броя от автомобила. С появата си тази кола създаде нов сегмент на пазара и в началото Qashqai бе почти без конкуренция. Сега обаче компактните кросоувъри са десетки и за да остане на върха, третата генерация Qashqai е с напълно нов, модерен дизайн и оборудване.

Автомобилът отново е разработен за Европа и в Европа. Както и при предшествениците му, дизайнът на новия Qashqai е създаден от екипа на Nissan Design Europe, базиран в централен Лондон (Обединеното кралство)

Инженерните решения са дело на Nissan Technical Centre Europe в Кранфийлд, Бедфордшър (Обединеното кралство). Производството ще е също в UK, в Съндърленд.

Автомобилът е изграден на изцяло нова платформа CMF-С, която дава възможност за нови технически решения в задвижването, но и в оформянето на салона. Междуосието е увеличено с 20 мм, като общата дължина също е увеличена с 35 мм.

В дизайна правят впечатление по-острите линии, уголемена V-образна решетка, подчертана от вторична хромирана лента. Решетката е обградена от тънки full LED матрични фарове с дневни светлини с характерната форма на бумеранг. Новото поколение Qashqai ще се предлага за първи път с 20” алуминиеви джанти (предишното поколение предлагаше до 19” джанти).

Новият Qashqai е с усъвършенствана информационно-развлекателна система с широк набор свързани услуги

Те включват лесна интеграция на смартфони, WiFi свързаност в автомобила за общо седем устройства и NissanConnect Services – специално приложение за взаимодействие и наблюдение на автомобила. 9-инчовият екран NissanConnect с по-големи размери и по-висока резолюция е цифровият интерфейс към настройките на автомобила. От него се направляват навигационната и развлекателната система. Съвместим е с Android Auto и Apple CarPlay, като безжичната Apple CarPlay опция също е налична.

Нов 12,3-инчов, изцяло електронен TFT мултиинформационен екран зад волана с висока резолюция предлага избор от персонализируемо извеждане на информацията от навигационната и развлекателната система, както и на данни за трафика и автомобила. Цялата информация се управлява от новия въртящ се селектор на волана.

10,8-инчов иновативен head-up дисплей осигурява най-големия в сегмента размер на изображението. Ключовата информация за навигацията, системите в помощ на водача и за пътя се прожектира на предното стъкло в полезрението на водача.

Ако не използват навигацията от телефона си, водачите имат достъп до 3D карти и информация за трафика в реално време, включваща усъвършенствани навигационни функции като актуализации на картите и данни за трафика в реално време

Навигация от врата до врата също е налична от приложението, включително и функцията My Car Finder.

Свързаността е налична за всички пътници в автомобила благодарение на конзолната кутия. Тя вече предлага възможности за зареждане от преден и заден ред седалки чрез USB-A и USB-C портове.

Nissan цели да постигне 50% продажби на електрифицирани превозни средства в Европа до 2024 г. Новият Qashqai е част от тази инициатива. Ще бъде наличен не само с 1,3-литров бензинов двигател DiG-T, оборудван с технологията мек хибрид. Той ще представлява и европейския дебют на електрическото задвижване e-POWER. Това е иновативният и удостоен с награди силов агрегат на Nissan, черпещ технологии от новаторския електрически автомобил на компанията Nissan LEAF. Има варианти със задвижване на 2 или на 4-те колела, както и с 6-степенна механична трансмисия или с новата Xtronic трансмисия. С тези опции и изцяло електрическо задвижване от мотора благодарение на e-POWER вариантите за силов агрегат отговарят на нуждите на всеки клиент.

1,3-литров бензиновият DiG-T е с 12V система мек хибрид

Положителният ефект от управлението на енергията на мекия хибрид върху CO2 емисиите е конкурентен. 1,3-литровият двигател осигурява повече мощност и въртящ момент от основните конкуренти, което прави варианта бензинов двигател неустоимо предложение. Системата мек хибрид добавя само 22 кг към общата маса на автомобила. При спиране при скорости под 18 км/ч и натиснат педал на спирачката моторът се изключва. Генерираната енергия се използва за захранване на електрическото оборудване на автомобила. Това позволява спирането с помощта на двигателя да бъде удължено. В резултат разходът на гориво се намалява.

1,3-литровият двигател ще се предлага в два варианта на мощност – 138 к.с. и 156 к.с. – с 6-степенна механична трансмисия или с новата скоростна кутия Xtronic (само за варианта със 156 к.с.). Максималната мощност на агрегата се постига при 5500 об/мин. Максималният въртящ момент от 270 Нм – при удобните 1750 об/мин при моделите със 156 к.с. Xtronic и вариантите с висока мощност и ръчна трансмисия.

Задвижването на 2 колела е налично и при двете версии на мощност 138 и 156 к.с., а задвижването на 4-те колела ще се предлага само за моделите със 156 к.с. и скоростна кутия Xtronic. Новата система за контрол на задвижването на 4-те колела (4WD) и възможност за избор на режим за шофиране е по-интуитивна и интелигентна и се адаптира към външните условия с 5 режима на шофиране – Standard, ECO, Sport, Snow и Off-Road. В случай на приплъзване на колелата, времето, за което системата 4WD реагира, е намалено пет пъти до около 0,2 секунди.

Специално внимание заслужава системата E-POWER. Тя се появява за първи път в Европа. Състои се от батерия с висока мощност и силов агрегат, интегриран с водещ в класа бензинов двигател и електрически мотор със същия размер и изходна мощност като тези в електрическите автомобили на Nissan

Това е уникално решение, съчетаващо приятното, гладко линейно ускорение, характерно за електрически автомобил, но без необходимостта от зареждане. За да отговори на типичните нужди на европейските клиенти и тяхното ежедневно шофиране, инсталацията на e-POWER е значително усъвършенствана. В Note – най-продавания автомобил в Япония през последните години – системата включва 1,2-литров бензинов двигател, зареждащ батерията и крайна изходна мощност от 106 к.с. За Европа тя е обновена до 1,5-литров бензинов двигател с крайна изходна мощност от 140 kW (188 к.с.).

Уникална характеристика на e-Power е това, че бензиновият двигател се използва само за генериране на електричество, докато колелата се задвижват изцяло от електрическия мотор. Това означава, че двигателят може винаги да работи в оптималния си диапазон на оборотите, което води до изключителна икономия на гориво и по-ниски CO2 емисии в сравнение с традиционния двигател с вътрешно горене.

Както при LEAF системата e-POWER в новия Qashqai създава изцяло ново изживяване зад волана благодарение на технологията e-Pedal

Водачите могат да стартират, ускоряват и намаляват скоростта, използвайки само педала на газта. Моделът е изключително добре оборудван като системи за подпомагане на водача, обединени в ProPILOT, която осигурява по-голямо подпомагане при най-различни обстоятелства. ProPILOT с Navi-link е в състояние да ускорява и спира автомобила в една лента на магистралата. Системата може да ускорява автомобила до достигане на зададена скорост и да го спира до 0 км/ч в натоварения трафик, където се налага често спиране и потегляне. Системата може да рестартира автоматично, ако автомобилът спре за под 3 секунди и колоната автомобили отпред потегли.

Другите обновления включват „защита по фланговете“ за ситуации в града, която предупреждава водача за риск от контакт с обект отстрани на автомобила, обикновено при паркиране в тесни пространства. Съществуващата система за засичане на движещи се обекти около автомобила е усъвършенствана. Благодарение на нея новият Qashqai може също да се намеси с цел предотвратяване на сблъсък при маневриране на заден ход. Системата активира спирачките, за да спре автомобила, ако в близост до него е засечен движещ се обект. Допълнителна сигурност е предоставена под формата на системата на Nissan Интелигентен спирачен асистент с предвиждаща функция. Благодарение на модерната радарна технология сензорите могат да следят пътя пред автомобила движещ се отпред и да засекат внезапно спиране на някой от тях. В такава ситуация системата активира спирачките, за да намали вероятността от сблъсък.