Nissan ще представи своя концептуален модел Sway на автосалона в София, който започва на 17 октомври в Интер Експо Център. Този прототип представя идеята на компанията за бъдещите си компактни модели. За първи път автомобилът бе представен на международния автомобилен автосалон в Женева през пролетта.
От компанията се надяват с иновативния си дизайн и продуктово планиране, родили Qashqai и Juke, Sway да наследи резултатите на двата най-големите автомобилни успеха на фирмата през последните години. Nissan прилага радикално мислене в един от най-важните сектори на пазара – този на компактните хечбеци. Колата е с дължина от дължина 4010 мм, широчина – 1780 мм, височина – 1385 мм, а разстоянието между двете оси е 2570 мм.
Sway е проектиран, за да разтърси компактния хечбек сегмент, който традиционно е консервативен. Със своите динамични линии, поразителна предница, елегантно-изчистен интериор и смело използване на цветовете, концепцията предлага предизвикателен и емоционален дизайн.
Екстериорът смесва четири силно откроими елемента – V-образната решетка, плаващия покрив, оформените като бумеранг светлини и извитата нагоре С-колона – за да оформят нов дизайнерски подпис, който вече сме виждали в Nissan Lannia Concept, представен по време на Автомобилния салон в Пекин през 2014, както и при новото Murano, лансирано в САЩ. За пръв път тази нова дизайнерска идентичност се прилага върху компактен хечбек, в случая Sway, като тази посока в дизайна ще бъде последвана от бъдещите модели на Nissan в различните пазарни сегменти, навсякъде по света.
Допълнителна здравина се осигурява от отличителната деформируема Х-структура в средата на покрива, като пресечната точка на „Х“-а е над предните пътници.
Вдъхновен от концепцията IDx, показана за пръв път на салона в Токио през 2013, Sway възприема – и развива – своята интериорна дизайнерска концепция за арматурно табло, оформено като плъзгащо се крило. Резултатът е интериор, в който функцията взима предимство, и където нищо не е използвано като обикновен декоративен ефект.
Водачът вижда само два основни уреда, като всички останали функции се управляват от голям трапецовиден таблет по средата на таблото. Той се вижда – и може да се използва – от водача и пътника до него.
Олекотените седалки са с алуминиева структура – отново видима – и са тапицирани с луксозен плат, наподобяващ велур, частично акцентиран с материал с перлен ефект, като е използвана техника за шиене, която обикновено се използва при луксозните дамски чанти. Цветовата координация използва ярко сини и оранжеви цветове, перфектно допълващи екстериора.
Макар и компактен автомобил, отстраняването на В-колоната и използването на проста, но елегантна структура, прави интериора да изглежда по-голям от очакваното.