Начало Избрани Норис пред Льоклер и Пиастри в тренировката в Шанхай

Норис пред Льоклер и Пиастри в тренировката в Шанхай

Ландо Норис
Ландо Норис; снимка: Макларън

Ландо Норис бе най-бърз в петъчната тренировка в началото на уикенда за Гран при на Китай. Пилотът на Макларън изпревари Шарл Льоклер (Ферари) и съотборника си Оскар Пиастри.

Уикендът в Шанхай е първият със спринт от сезон 2025. След още разговори и дискусии все още не особено добре приеманият формат ще продължи да се използва в 6 от 24-те кръга на световния шампионат на Формула 1. Спринт през състезателния уикенд означава, че петъчната тренировка е единственият час за подготовка и след това има много малка възможност за промени по настройките.

Надпреварата в Китай е непосредствено след първия кръг от първенството в Австралия. Това означава, че шансът за новости по болидите е много малък. Малко преди старта на тренировката бе обявено кои екипи все пак имат нещо ново за колите си. От топ отборите единствено Макларън декларира новости – за задните спирачни апарати. Рейсинг Булс е с ново предно крило, което е конкретно за пистата в Шанхай. В Уилямс имат нов бийм уинг, също специфично за китайското трасе. Заубер е с променен капак на двигателя.

Вчера пък семейството на Еди Джордан съобщи за кончината на ирландеца. Светът на Формула 1 и автомобилния спорт като цяло изразиха тъгата си. В Астън Мартин ще окажат почит към колоритния бивш собственик и шеф на Гран при екип със стикери, вдъхновени от оригиналното лого на Джордан Гран при от 1991 г.

33 градуса бе температурата на пистата в началото на тренировката, тази на въздуха бе 22 градуса. На изхода от питлейна се образува опашка, начело на която бе Оливър Беърман

Младият британски пилот изкара много труден уикенд в Австралия с две катастрофи и повреда на скоростна кутия в квалификацията, така че нямаше търпение да заработи нормално с Хаас. След него бързо излязоха и останалите състезатели.

Температурата на пистата се качи до 34 градуса в първите минути на сесията. Имаше няколко излизания от пистата, сред които на Алекс Албон и Лиам Лоусън. Изборът на всички в началото бе на гуми медиум. Юки Цунода се обади по радиото, че пистата е доста хлъзгава.

10 минути след началото на тренировката начело бе Ландо Норис с 1:33.362 мин. Джордж Ръсел бе на 0,080 сек от него. Следваха Макс Верстапен (+0,587 сек), Шарл Льоклер, Люис Хамилтън, Пиер Гасли, Фернандо Алонсо, Карлос Сайнц, Джак Дуън, Цунода.

Оскар Пиастри изпревари съотборника си м Макларън с 0,026 сек. Австралиецът бе попитан как е колата.

„Добре е. Малко нервна при висока скорост“, отговори Пиастри

Времената продължаваха да се подобряват. Ръсел излезе пръв с 1:33.017, а Хамилтън бе втори на 0,207 сек. Верстапен се доближи на 0,267 сек от резултата на Мерцедес-а. След това Андреа Кими Антонели зае втората позиция (+0,202 сек).

Льоклер на свой ред оглави класирането – с 1:32.877 мин. Междувременно се заговори, че от Алпин са направили промени по задното си крило във връзка с последната техническа директива на ФИА. Аяо Комацу от Хаас каза, че при тях е имало някои изменения, за да отговорят на новите изисквания. От Макларън и Ферари бяха категорични, че нищо няма да пипат по своите, макар че точно тези два отбора предизвикаха техническия директор на Ред Бул Пиер Ваше да коментира по време на предсезонния тест, че още използват мини DRS. Запитване на Ред Бул доведе до проверката на ФИА и последвалата директива за задните крила.

В средата на тренировката Джордж Ръсел бе пръв в подреждането с 1:32.377 мин. Следваха Льоклер, Хамилтън, Антонели, Верстапен. Пиастри и Норис бяха шести и седми. Сайнц, Цунода и Албон допълваха топ 10.

От Астън Мартин се обадиха на Алонсо, че някои резки промени в поведението на колата му е заради пориви на вятъра.

„Да, но то това важи за всички“, отговори Фернандо. „Вятърът не преследва само нас.“

Температурата на пистата достигна 38 градуса 20 минути преди карирания флаг. Норис и Хамилтън имаха излитания от трасето. Льоклер също изхвърча

Пиастри напредна до третото място – на 0,462 сек от Ръсел. Всички продължаваха да карат с медиум.

13:30 минути преди края на единствената свободна тренировка Дуън спря встрани от пистата. Обади се по радиото, че няма серво. Рейс контролът спря сесията.

8 минути оставаха от времето за подготовка и всички сложиха софт, нареждайки се пак на опашка в алеята пред боксовете. Ръсел не подобри собственото си най-силно постижение. Льоклер свали 0,274 сек от времето на англичанина. Хамилтън бе на 0,092 сек – второ време с най-добър втори сектор. Норис мина пред него, но бе втори – на 0,058 сек от Льоклер. Верстапен не завърши първия си бърз тур със софт.

Със следващия си бърз опит Норис излезе пръв с 1:31.504 – с 0,599 сек по-добро време от това на Льоклер. Шарл се доближи на 0,454 сек. Пиастри остана трети, следван от Хамилтън, Ръсел, излезлият шести Нико Хюлкенберг. Албон бе седми пред Алонсо, Антонели, Цунода.