Ландо Норис записа най-лошата си квалификация от началото на сезона. Пилотът на Макларън даде 17-то време и отпадна още в Q1 на уличната писта в Баку. Норис се надява да направи прогрес утре, но предупреди, че изпреварванията тук не са толкова лесни, колкото изглеждат отвън.
Норис влезе в уикенда в Баку с очаквания да се бори за победата и да намали още пасива си спрямо Макс Верстапен. Вместо това обаче той се представя изключително колебливо от началото на рейс уикенда.
Вчера той не направи сериозно впечатление и изпитваше видими затруднения. Това го накара да каже, че няма толкова добро темпо, колкото в предишните два старта. Норис също така посочи, че изостава както от Ферари, така и от Ред Бул и дори от Мерцедес
Норис остана трети в последната свободна тренировка. Това породи съмнения, че той може да бъде един от фаворитите за квалификацията през днешния ден. В сесията той изпревари съотборника си Оскар Пиастри, който се представяше по-силно от началото на уикенда.
Британецът беше в зоната на изпадащите в последните минути на Q1 в Азербайджан. Това го накара да излезе отново на трасето и да подобри резултата си. Норис се движеше в бърза обиколка и показваше добро темпо. За нещастие, грешка в последния сектор и развети жълти флагове заради инцидент на Естебан Окон го накараха да върне газта. Така той отпадна още в първия сегмент на сесията и си създаде допълнителни главоболия.
Запитан след квалификацията дали жълтите знамена го застигат в неподходящ момент, Норис отговори: „Да, наистина е така. Обиколката беше достатъчно добра. Просто имаше жълт флаг, така че трябваше да намаля темпото и да се оттегля.“
Очакванията са дългата старт-финална права в Баку да му предложи възможности в утрешната Гран при. Норис обаче не се изказа толкова оптимистично. „Така е, но дори не мисля, че е толкова лесно. Следването е почти невъзможно тук. Според мен изпреварванията са много по-лоши, отколкото всички си мислят.“
„Надявам се да греша. Надявам се да имам много шансове да напредна. Нямам големи очаквания. Има автомобили [зад мен], които са с много ниско притискане, следователно ще бъде почти невъзможно да се изпреварят.“
„Честно казано, не очаквам много от 17-о място. Въпреки това ще измислим добър план и ще дадем най-доброто от себе си. Не знам какво ще се случи, така че просто ще изчакаме и ще видим“, завърши Ландо Норис.
Tale as old as time on a street circuit…
Yellow flags hampered Lando Norris’ final run in Q1 and left the McLaren watching from the sidelines 😔#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/0uCYjVPhv6
— Formula 1 (@F1) September 14, 2024
Съотборникът на Норис Оскар Пиастри беше на тотално противоположния край. Австралиецът прескочи с лекота първите два сегмента от квалификацията. В Q3 той даде второ време, макар че допусна грешка в последната си летяща обиколка
„Доближих се повече до стените в последната обиколка! Тази писта наистина възнаграждава рисковете. Знаех, че в края на Q3 няма какво да губя. Мисля, че утре ще се следва трудно, така че чистият въздух ще бъде важен. Смятам, че състезателното ни темпо е добро, но и Ферари не изглеждат никакви бавни“, заяви Пиастри.
Starting from P2 tomorrow! ✌️#AzerbaijanGP 🇦🇿 pic.twitter.com/vA6GFmfjUv
— McLaren (@McLarenF1) September 14, 2024
Междувременно Андреа Стела не беше никак доволен от отпадането на Норис заради жълтите флагове. Шефът на Макларън поиска този въпрос да бъде дискутиран с ФИА.
„Горчивият елемент е, че другият автомобил [Норис] е в задната част на решетката утре. Ние ще се опитаме да направим всичко възможно, за да се върнем в точките и да сведем до минимум въздействието“, каза Стела.
„Но очевидно това беше много нещастна квалификация за Ландо. Сега ще обсъдим с ФИА защо бе показан жълт флаг в този момент. Това бе изключително, изключително скъпо през този уикенд. Ще се опитаме да се възстановим през утрешния ден“, добави шефът на Макларън.
Qualifying is complete in Azerbaijan. Lando had to slow for yellows which ultimately ended his chances of getting through from Q1. Oscar will start from P2 tomorrow. 🧡#AzerbaijanGP🇦🇿 pic.twitter.com/vaZt23vWr6
— McLaren (@McLarenF1) September 14, 2024