Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Норис: Трябваше да пробваме още нещо със стратегия. Макларън: Оставането на пистата...

Норис: Трябваше да пробваме още нещо със стратегия. Макларън: Оставането на пистата нямаше да даде предимство

Ландо Норис, Оскар Пиастри, Макларън F1
Ландо Норис и Оскар Пиастри; снимка: Макларън

Макларън може би трябваше да пробва различна стратегия в опит да спечели Гран при на Япония, заяви Ландо Норис след финала на надпреварата на пистата Сузука. Той финишира втори, а съотборникът му Оскар Пиастри бе трети в третия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2025 г. Двамата бяха изпреварени от Макс Верстапен с Ред Бул.

„Виждах Макс съвсем спокойно през цялото състезание, но нямах възможност да направя нещо. Той бе на чиста писта и според мен това бе достатъчно, за да пази първата позиция. Не допусна никакви грешки. В ретроспекция надпреварата бе спечелена в събота. А и мисля, че винаги сме били наясно, че колкото по-напред стартираш, толкова по-голям е шансът ти да спечелиш“, посочи Норис.

„Смятам, че състезателното ни темпо бе малко по-добро (от това на Ред Бул), но не достатъчно, за да се преодолее мръсният въздух. Да се доближиш е едно, но да изпревариш е съвсем различно нещо. Опитахме някои неща. Може би трябваше да пробваме още нещо със стратегия. Пресичаща или прескачаща стратегия… А ние поради някаква причина спряхме в същата обиколка“, каза още Норис

Шефът на Макларън във Формула 1 Андреа Стела настоя, че моментът на спирането в бокса не е било грешка.

„Видяхме, че оставането на пистата няма да даде предимство спрямо спирането в бокса. Видяхме, че [Джордж] Ръсел бе бърз веднага, след като направи пит и излезе обратно на трасето с нов хард. Така че това очевидно не бе възможност, каквато понякога ни се предоставя. Износването на гумите на новия асфалт на Сузука бе с изцяло нови характеристики. Беше много ниско, а това означава, че е наистина трудно да се изпреварва при еднакви стратегии. Иска се 0,8 сек (предимство в скоростта), за да можеш изобщо да атакуваш болида пред теб“, обясни шефът на Макларън в Гран при.

„Състезанието в голяма степен бе решено в квалификацията, когато Верстапен успя да спечели полпозишъна. Той защити първата позиция в началната обиколка и оттам нататък нямаше кой знае какъв екшън. Мисля, че моментът на спирането в бокса бе продиктуван от това кога останалите решиха да направят своите питове. Нямаше кой знае с какво да се играе и просто приключихме със същия резултат като в квалификацията.“

„И все пак резултатът е добър за нас. Взехме много точки за конструкторския шампионат. И двамата ни състезатели записаха добър актив. Ще повторя, че видяното от представянето на колата ни е окуражаващо. Но се вижда ясно също така, че другите не са далеч и понякога са дори пред нас“, допълни ръководителят на Макларън в F1.

В края на надпреварата на пистата Сузука между пилотите на Макларън и питуола имаше дискусия относно позициите на пистата. Оскар Пиастри бе убеден, че има достатъчно скорост да настигне и да се опита да изпревари Верстапен. Австралиецът дори доближи съотборника си на 0,6 сек, но не пробва да го задмине, нито пък от екипа дадоха нареждане на Норис да го пусне.

„Поне попитах, а и отговорът бе честен. Според мен стана хубаво състезание. Така искаме да се надбягваме“, каза Пиастри след финала на Гран при на Япония

„Аз казах каквото мислех. Очевидно е, че отборът бе доволен от начина, по който вървяха нещата. Аз ако бях в позицията на Ландо, също щях да съм доста доволен. Така че всичко е наред. Изпреварванията бяха прекалено трудни. Мисля, че ми необходимо правата да е поне още 100 метра по-дълга и тогава може би щях да имам малък шанс. Няколко пъти се доближих, но никога не бях достатъчно близо, за да имам някакъв реалистичен шанс да направя нещо.“

„Според мен имахме силно темпо, но не толкова силно, че да ни позволи да сторим нещо. И освен това в мръсния въздух е трудно да се задържиш близо до болида отпред, когато го наближиш. Така че възможността за реално задминаване наистина бе малка“, допълни Пиастри.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by McLaren (@mclaren)