Ландо Норис бе трети в Гран при на Бахрейн, а през уикенда на пистата Сахир бе попитан отново за ситуацията с болида на Макларън MCL39 и подхвърлянията от страна на Ред Бул относно очакваните промени за предните крила. ФИА въвежда нови изисквания за тях, но след изтичане на 8 старта от тазгодишния шампионат. Норис за пореден път бе категоричен, че автомобилът на Макларън отговаря на регламента и препоръча на съперниците да вършат по-добра работа вместо да се оплакват.
„Колата ни напълно отговаря на правилата. Вършим добра работа. Ред Бул имаше много време да направи същото като нас, но не го стори. По-скоро те трябва да вършат по-добра работа, отколкото да продължават да се оплакват за какво ли не“, заяви Норис
„Ние уважаваме работата на ФИА и се радваме, че те се опитват да коригират различни неща, защото не искаме никой да е с кола извън правилата. Последните промени не ни повлияха. Не знам дали новите ще повлияят или не, но в Ред Бул вършат редица неща, които също стигат до границата. И ние можем да играем тази игра, но се съсредоточаваме върху себе си вместо да се оплакваме за другите. И тези видео клипове – откъде знаят хората дали огъването е на задното крило? Не знаят. Може да е цялата кола. Така че някакви хора просто си измислят какво искат да е положението, но всъщност нямат съвършено никаква представа“, допълни Норис.
След надпреварата на пистата Сахир Норис обясни, че нещо не се получава между него и колата, поради което не е достатъчно бърз
„Аз се класирах шести в квалификацията, което беше доста ужасно. Как бих могъл да съм доволен от това? От състезанието съм малко по-удовлетворен, тъй като все пак се класирах трети. Мисля, че втори бе възможният максимум. Това трябваше да постигна. Но не стана, защото направих няколко грешки. Затова и изпитвам смесени чувства. Колата очевидно беше мега – Оскар го показа. Просто аз сбърках прекалено много пъти“, коментира Норис.
„На старта се измъкнах твърде напред. Първо бях прекалено назад, опитах да коригирам това и съответно отидох прекалено напред. За първи път в живота си го правя и си платих. В началото първата ми обиколка бе добра, агресивна, атакувах. След това получих наказанието и всичко се влоши значително. Спрях по-рано от всички и после трябваше да натискам още повече, за да наваксам тези пет секунди. Тъкмо успях и вече гумите ми бяха стари, така че грешката пак ми струва скъпо“, продължи Норис.
„Всеки път срещу едно хубаво нещо после вършех две лоши. Сам си блокирах напредъка. Иначе съм доволен от темпото. Изпреварванията обаче са трудни – ужасно е да караш в мръсния въздушен поток. Все пак усещането не бе възможно най-доброто. Въпреки всичко съм убеден, че притежавам всичко необходимо – просто нещо в момента не се получава с колата. Не успявам да правя обиколки като през миналия сезон. Тогава знаех какво ще направи болидът във всеки отделен завой. Какво ще се случи. Този сезон дори в Австралия, където спечелих, не се чувствах напълно комфортно.“
„Опитва се да разбера къде е проблемът. Анализирам какво се е променило спрямо миналия сезон – нещо в мен ли е или в колата? Сложно е“, посочи Норис
„Не изпитвам съмнения в себе си, въпреки понякога да изглежда така. Нещо не се получава, съответно не се чувствам напълно комфортно в болида. Продължавам да съм уверен, че притежавам всичко нужно. Но когато ти липсва убеденост в автомобила, то не си толкова бърз, колкото е необходимо“, каза още Норис.
View this post on Instagram