Ландо Норис защити стратегията на Макларън в Саудитска Арабия. Британецът не съжалява за риска, който предприе неговия екип. Норис също така вярва, че в някои случаи отборът „играе прекалено на сигурно.“
Норис беше един от малцината пилоти, които останаха на трасето след появата на кола за сигурност заради катастрофата на Ланс Строл. Състезателят на Макларън водеше в надпреварата в продължение на няколко обиколки. После той загуби позиции от Макс Верстапен, Серхио Перес и Шарл Льоклер
Подобно на другите пилоти, които останаха на трасето, Норис се надяваше на нова поява на реална или виртуална кола за сигурност. Това щеше да му помогне да направи „безплатен“ пистоп и да не загуби много време.
За съжаление това така и не се случи. В крайна сметка Норис направи спиране в бокса, за да покрие Люис Хамилтън и финишира на осма позиция или две места по-назад от стартовата си позиция.
„Никога не знаеш какво щеше да се случи по това време. Искахме да опитаме нещо различно, а не просто да останем отзад“, каза Норис. „Можехме да спечелим много точки или да загубим няколко. В крайна сметка загубихме няколко. Но понякога се случват такива неща. В крайна сметка си взехме поуки. Все още вярвам, че това беше правилното решение.“
„Понякога имам чувството, че сме играем прекалено на сигурно. Хубаво да бъдем малко по-агресивни и да опитаме нещо различно“, продължи пилотът на Макларън. „То не беше най-доброто или, да кажем, най-правилното. Това обаче е в ретроспективен план. Все пак съм доволен от начина, по който се опитахме да изпълним нещата.“
Норис потвърди, че е бил длъжен да следва стратегията на Люис Хамилтън, заради което е спрял една обиколка след своя съперник от Мерцедес
„Трябваше да го направя. Ако бях минал на твърдите, той щеше да ме застигне. На твърдите гуми им трябват няколко обиколки повече, преди да започнат да работят. Той така или иначе беше много близо до това да ме настигне. Мисля, че щеше да бъде грешка да не заложа на меките гуми“, обясни Норис.
„Можех да стигна до карирания флаг с медиум и бях много доволен от това. Очевидно темпото не беше толкова различно в сравнение с момчетата наоколо. Но вероятно пак щях да завърша по-високо от мястото, на което завърших, ако не бях влязъл в бокса.“
„Трябваше да го направя. Според мен слагането на софт беше правилното нещо, но след пет обиколки. Не мисля, че направихме най-добрата стратегия. Трябваше да прикрия Люис, така че това донякъде ни прецака малко. В крайна сметка вярвам, че направихме най-доброто, на което бяхме способни.“
Преминаването към софт даде на Норис шанс да настигне Оливър Беърман. В крайна сметка пилотът на Макларън остана зад своя сънародник, но пък се задържа пред Хамилтън.
„Мисля, че той направи едно добро състезание“, каза Норис за Беърман. „Меките ми гуми бяха много бързи в продължение на две обиколки, а след това достигнаха своя връх и започнаха да спадат. Може би още един стинт с хард щеше да е добър в ретроспективен план. Но както казах, не можах да го направя заради Люис.“
„Ясно е, че Ферари разполага с много силен автомобил. Така че за [Беърман] бе доста впечатляващо да се качи и да извлече толкова много от колата още през първия си уикенд. Радвам се за него, тъй като той играеше честно“, завърши Ландо Норис.
Guaranteed good times with Lando and @MartinGarrix on the grid. 😁#SaudiaArabianGP pic.twitter.com/07rMbnKx8m
— McLaren (@McLarenF1) March 10, 2024