Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Новата кола на Ред Бул се е провалила на първия краштест?

Новата кола на Ред Бул се е провалила на първия краштест?

2199
0
Ред Бул RB19
снимка, Любомир Асенов/Lapbg

Новата кола на Ред Бул се е провалила на първия краштест. Това твърди информация на италианското подразделение на Motorsport.com. Според нея, болидът на австрийския тим не се е справил със симулацията на челен удар, проведена преди няколко дни. За момента от отбора отказват да коментират тези тема.

Според информацията, колата на Ред Бул е била закарана за тест на предницата. Всички отбори от F1, базирани във Великобритания, използват съоръжението в Кранфийлд за този тест. Изглежда че предната част на RB20 не е успяла да абсорбира цялата енергия от симулирания удар. Това от своя страна е повредило и шасито, което е довело до провал на краштеста

Смята се, че от Ред Бул са подходили доста агресивно при развитието на колата за 2024 г. Австрийският отбор иска да намали теглото на автомобила възможно най-много. Не е тайна, че колата за 2023 г. малко е надвишавала минималното допустимо тегло от 798 кг. Затова Ейдриън Нюи и неговият екип от инженери са имали за цел да свалят масата автомобила под тази стойност. Автомобилът сигурно ще бъде тестван отново през следващите дни, макар и с някои промени.

На пръв поглед провалът при краштеста може леко да обезпокои Ред Бул. Тимът от Милтън Кийнс обаче трябва да изчака още няколко дни, тъй като сега F1 навлезе в период на зимна пауза, която продължава до началото на следващата година.

Ако информацията е вярна, това със сигурност може да окаже някакъв негативен ефект за действащите световни шампиони. Ред Бул има амбициозен план за предстоящия сезон и иска да затвърди още повече своята доминация. Промяната в предния нос на Ред Бул RB-20 обаче може да накара инженерите на тима да направят някои промени, които да повлияят негативно на поведението на колата.


По-рано този месец се появи информация относно новата кола на Ред Бул. Предполага се, че тя ще бъде еволюция на RB19 и няма да бъде коренно различна. От Ред Бул обаче ще използват някои нови решения, целящи да направят RB20 още по-бърз и ефективен на всички трасета.

„Няма да ви изненадам, ако кажа, че новият автомобил ще бъде еволюция на сегашния“, сподели главният инженер на тима Пол Монахан.

„Би било глупаво да захвърлим тази концепция, но в същото време трябва да постигнем напредък. Трябва да сме в състояние да намерим все по-добро време за обиколка. Конкуренцията е по петите ни. Ако те направят крачка напред, ние трябва да направим още по-голяма.“

„В RB20 ще се върнат уроците, които научихме от настоящия автомобил, както и добрите аспекти. Едва в Бахрейн следващата година ще видим дали сме се справили достатъчно добре“, добави главният инженер на Ред Бул. Очакванията са RB20 да бъде представен около 10 февруари.