Новата Mazda3 ще заеме водещи позиции в сегмента си, смятат експерти от автомобилната индустрия. Автомобилът привлича с дизайна, ниските въглеродни емисии, отличен разход на гориво и много конкурентна цена.
Mazda поканиха експерти на международния автомобилен салон във Франкфурт, за да направят проучване за колата и перспективите й. Резултатите от него са повече от положителни.
Mazda3 ще се предлага в два варианта, като и двата ще са с най-дългата база за Ъ-сегмента. Моделът е създаден така, че да е подходящ както за частни клиенти, така и за служебен автомобил. Той е третият в гамата на марката – след CX-5 и новата Mazda6 – с изключителната SKYACTIV технология.
– Новата Mazda6, която бе представена по-рано тази година, е отлична кола и изцяло новата Mazda3 обещава да е също толкова добра – коментира Анди Кътлър от автомобилтия гайд Glass. – Mazda3 е просторна кола, представянето й е силно, външният вид – привлекателен, а качеството на изпълнение и различните спецификации са добри. Входящото ниво е с алуминиеви джанти, климатик, сгъващи се огледала с подгряване, кожен волан, пътен компютър, аудиосистема за радио/CD с шест високоговорителя, 7-инчов TFT цветен тъчскрийн, възможност за USB/iPod свързване, Bluetooth хендсфри система. Всичко това я прави още по-привлекателна и с изключително излъчване.
Пазарният сегмент, в който ще се продава Mazda3, по принцип по-трудно приема модели с четири врати. Според Кътлър обаче моделът ще пробие благодарение на факта, че понастоящем се търсят по-малки коли, а размерите на Mazda3 са такива, че тя е „голям автомобил в С-сегмента”.
– Сигурен към, че моделът ще впечатли потребителите и ще върви по стъпките на СХ-5 и Mazda6 – допълни той.
Друг анализатор – Марк Джоуси от KeeResources – отбелязва страхотния външен вид на колата. В Mazda3 е вложен дизайнерският език от последните модели на марката KODO („Душата на движението”).
– Ако приемем, че основният фактор, мотивиращ хората в шоурумите, е начинът, по който изглежда една кола, то тогава Mazda има огромни възможности с Mazda3. Този нов автомобил е страхотно изглеждащ продукт. Той е по-голям от повечето си конкуренти. Гамата двигатели е разумна и може да удовлетвори както частни, така и корпоративни клиенти. Забележителният 2,2-литров агрегат със 150 к.с. например е само със 104 г/км отработени газове. Mazda се намира в сектора между масовите и премиум марките, като предлага чудесно качество на конкурентна цена – значително по-добра от тези на традиционните премиум брандове – обясни още Джоуси.